Bivši šef PlayStationa zabrinut zbog porasta troškova razvoja AAA igara
Pri kraju svoje karijere u PlayStationu, bivši direktor Sonyja Shawn Layden nadgledao je neke od najvećih projekata koje je Sony imao. Među njima su bili i Horizon i God of War, ali počeo je raditi s financijama za izradu velikih igara još krajem devedesetih. Najnovije njegove izjave razjašnjavaju jedno od čestih pitanja vezanih za nove igre, a tiče se gomile remastera, nastavaka iprequela već poznatih hit igara. Razlog za sve to jest donekle jednostavan.
U razgovoru sa novinarima Bloomberga, Layden je rekao kako je jedna od primjetnih stvari u razvoju video-igara njihov financijski trošak. Točnije, da se trošak izrade igara ”udvostručuje” sa svakom generacijom te da neke od Sonyjevih ekskluziva na PlayStationu 4 košta i 100 milijuna dolara. ‘‘Ukoliko ne možemo smanjiti porast troškova, onda sve što možemo je smanjivati rizike. Zbog toga smo u poziciji da najviše potičemo izradu nastavaka”, rekao je Layden.
PlayStation je uvijek miješao nastavke sa novim IP naslovima, no kako Layden kaže, to će postajati sve teže. ”Završavamo sa tri do četiri tipa igara koje nastavljaju postojati, dok se raznovrsnost posljedično izbacuje /izbjegava” – navodi Layden, naglašavajući kako veliki broj izdavača pokušava dobiti milijarderske projekte kao što su Minecraft i Fortnite. No, i sam Layden je sudjelovao u povećanju trendova i produciranju što skupljih igara, među kojima su Ghost of Tsushima i The Last of Us: Part II.
No, izgleda da strah i nije baš opravdan, barem ako ćemo vjerovati sadašnjem šefu PlayStation studija Hermenu Hulstu, koji je najavio 25 ekskluziva koje su trenutno u razvoju, dok ”skoro polovica” otpada na nove franšize. Također je naglašavao kako su igre iznimno raznolike i različitih žanrova, pa se čini da će bar ova bliža budućnost biti zanimljiva.