Image Alt

Kuvo TV

Back 4 Blood

INFO BOX

  • DEVELOPER: Turtle Rock Studios
  • PUBLISHER: Warner Bros.
  • PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC
  • ŽANR: FPS
  • DATUM IZLASKA: 12. listopad 2021.
  • PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5

Turtle Rock Studios je razvojni tim kojeg se vrlo rado sjećamo po njegovom sjajnom multiplayer zombie hitu Left 4 Dead. Ima ovaj studio iza sebe još jedan ambiciozni naslov, asimetrični shooter Evolve koji je, nažalost, prerano (ali potpuno zasluženo) posrnuo i otišao u zaborav. Poučeni greškama iz ovog svemirskog monster shootera, kreativci iz ovog studija odlučili su igrati na sigurno sa svojim idućim projektom. Vratili su se onome u čemu su najbolji – razvoju nove zombie co-op akcije na tragu legendarnog Left 4 Deada. Rezultat njihovog rada stigao je u formi igre Back 4 Blood, koja je manje-više klasični Left 4 Dead – samo se tako ne zove jer, kao što znate,  prava na ovu franšizu pripadaju svemogućem Gabenu i njegovom Valveu. 😊 Radi li se o ostvarenju namijenjenu isključivo L4D fanovima ili nečemu znatno većem i globalnijem? Ima li Turtle Rock u sebi još onu vibru da napravi hit koji će se poput Left 4 Deada igrati i 10 godina nakon izlaska? Odgovori vas čekaju nekoliko redova niže. 😊

Left 4 Dead 3?

Ne, Back 4 Blood nije Left 4 Dead 3, ali mu je prokleto sličan. Za razliku od svoga uzora, koji pred igrače baš i nije stavljao neku dramatičnu priču, već se sve svodilo na nekoliko scenarija uz neprestano napucavanje sa hordama zombija pri jurcanju od jednog sigurnog mjesta do drugog, Back 4 Blood ima nešto razrađeniju priču koja je opet na sličan način ispričana.

Naravno, sve se ponovno vrti oko virusa, točnije izvanzemaljskog parazita poznatog kao “Đavolji crv”, koji je uspio zaraziti dobar dio čovječanstva, pretvorivši zaražene u krvožedne mutante (ne zombije) poznate kao “Ridden”. Šačica preživjelih primorana je na skrivanje i nemilosrdnu borbu protiv hordi mutanata koji tumaraju ostacima postapokaliptičnog svijeta. Oni iskusniji, kojima je dosta skrivanja, odlučuju preuzeti stvari u svoje ruke. Okupljaju se u timove “čistača” koji imaju zadatak da unište što veći broj Riddena i obrane utočište Fort Hope, kojim zapovijezda izvjesni pukovnik Phillips. Sama priča na poseban način povezuje sve igrive likove, kojih trenutno ima osam, vodeći ih kroz cijeli niz neugodnih situacija prepunih hordi zastrašujućih kreatura koje imaju za cilj da ih malo gricnu sve do velikog i pomalo očekivanog finala. Dakle, kao Left 4 Dead, samo sa nešto više naracije i klasične story komponente. 😊

Al’ baš liči na Left 4 Dead

Osnovna premisa Back 4 Blood identična je onoj iz Left 4 Deada. Dakle, u ulozi četvero preživjelih, u ovom slučaju Cleanera, moramo jurcajući od točke A do točke B proći prilično opsežnu kampanju podijeljenu na nekoliko scenarija, koji su opet podijeljeni na brojne actove. Između svakog od njih nalaze se klasične „sigurne sobe“, koje služe za odmor i opskrbu oružjem, streljivom i ostalim stvarčicama koje život znače. Kao što zombiji u L4D uglavnom služe za treniranje vaših pucačkih sposobnosti, tako je i većina Riddena klasično „topovsko meso“. Naravno, situacija se zahvaljujući novoj, znatno unaprijeđenoj verziji posebnog AI directora vrlo brzo može zakomplicirati, osobito kada igra na vas istovremeno baci horde ovih kreatura, koji su samo uvertira za ozbiljniji sukob sa znatno opasnijim protivnicima poput Reekera, Tallboysa, Crushera ili pak ogromnog i veoma zastrašujućeg Ogrea.

Kada je u pitanju sam gameplay, svi koji su igrali Left 4 Dead osjećat će se kao ribe u vodi. Sama akcija i napucavanje su zadovoljavajući (iako ne toliko dobri kao u L4D), a sve je mnogo bolje ako igrate sa poznatom ekipom. U suprotnom, ukoliko vas igra spoji sa nesposobnjakovićima ili sebičnjacima, osuđeni ste na propast. Osobno sam bio u situaciji gdje sam uporno oživljavao jednog od igrača koji uporno nije pratio objektive nego je forsirao „Rambo stajl“, uporno padajući, dok bih ga ja pokušavao oživjeti, a potom bih i sam postajao žrtva horde nasrtljivih protivnika. A gdje su bila preostala dva igrača, pitate se? E pa oni su otišli na potpuno drugi dio mape i uopće se nisu osvrtali na mene i ovog drugog jadnika. 😊 Dakle, nađite si ekipu prije nego što se upustite u makljažu sa krvožednim Riddenima, jer igranje sa botovima ili nasumično „mečmejkanim“ suborcima može biti pravi izvor frustracije. 😊

Oružja i oruđa u igri ima napretek – od raznoraznih pištolja, shotguna, strojnica i snajpera, pa sve do mačeta, sjekira i palica za baseball. Svako od oružja nudi nešto drukčiji štimung, baš kao i igranje sa svakim od likova, koji imaju različite specijalnosti. Upravo zbog svega toga, ključ za uspjeh vrlo često leži u balansu, bilo da se radi o odabiru likova i oružja ili pak njihovim kartama. Kakvim kartama, pitate se? Bez brige, jer slijedi kratko objašnjenje.

Ono po čemu se Back 4 Blood razlikuje od svog starijeg brata definitivno je sustav karata, od čijeg izbora ovisi sama sudbina likova i cijele družine. Naime, na početku svakog levela izvlačite pet karata iz špila i birate jednu koja će vam u nastavku igranje omogućiti različite perkove i modifikacije poput većeg procenta štete, dodatne brzine punjenja oružja i slično. Da bi situacija bila ravnopravna, AI Director također koristi Corruption karte, zahvaljujući kojima pred igrače stavlja razne izazove i prepreke, poput većeg broja opasnijih protivnika ili zamki po mapi. Iako bi vam se moglo činiti da je implementacija karata u co-op shooter kao što je Back 4 Blood možda suvišna, cjelokupni kartaški sustav daje samoj igri potpuno novu dimenziju u vidu dodatne taktike koja je potrebna prije same akcije.

Same karte dobivate napredovanjem kroz igru i skupljanjem bodova, koje možete dobiti ili uspješnim kompletiranjem razina kampanje ili kroz PvP mečeve Swarm moda. Nove karte možete dobiti i uspješnim kompletiranjem tajnih taskova koje možete pronaći. Samim time, igra vas konstantno nagrađuje za upornost i temeljitost. Karata već sada ima poprilično, a Turtle Rock ima u planu i konstantno dodavanje novih karata.

Baš kao i Left 4 Dead, i Back 4 Blood je primarno orijentiran na co-op igranje, iako ima i klasični PvP multiplayer. Nažalost, ovaj segment baš i nije toliko impresivan i zapravo ne nudi ništa posebno, osim mogućnosti da u ulozi Riddena gricnete ponekog “živog” protivnika. U ovoj sferi ima dosta prostora za napredak, tako da je na Turtle Rocku da kroz buduće nadogradnje donese nešto novo u svijet kompetitivnog multiplayera.

Ljepša verzija Left 4 Deada

Kada je u pitanju tehnički aspekt igre, Turtle Rock je na tom polju odradio veoma dobar posao. Igra izgleda veoma dobro i što je najvažnije, vrti se u 4K rezoluciji uz stabilnih 60 fpsa. Kako se radi o cross-gen naslovu, nedostaje onaj prepoznatljivi next-gen look, no sve u igri izgleda i više nego korektno, od modela i animacija likova i čudovišta, pa sve do hrpetine detalja i sitnica razasutih po svakoj od mapa. Zvučna komponenta je također veoma dobra, pri čemu bih posebno spomenuo efekte poput režanja i glasanja kreatura, pa sve do zvukova svakog od oružja koja zvuče doista impresivno.

Prilikom launcha igre, bili su prisutni manji problemi sa serverima i matchmakingom, osobito kod cross-playa, no sve je to u međuvremenu ispravljeno, pa je i samo iskustvo igranja znatno ugodnije.

Dostojan nasljednik najbolje zombie co-op akcije ikada!

Je li Back 4 Blood uspio nadmašiti fantastični Left 4 Dead? Nije. Je li na scenu donio dovoljno noviteta da ga unatoč očitoj inspiraciji spomenutim klasikom možemo smatrati originalnim iskustvom? Paaa, reći ćemo da jeste. Uz dobro poznati akcijski recept, novi kartaški sustav i more sadržaja, Turtle Rock se sa svojim novim naslovom u velikom stilu vratio na scenu. Ima u rukama potencijalni hit vrijedan igranja, koji bi vremenom mogao dostići svoj uzor, naravno pod uvjetom da ga ovaj studio dodatno ispolira i zatrpa dobrom dozom novog i prije svega originalnog sadržaja.  Ukoliko volite zombie igre, a osobito Left 4 Dead, konačno imate dovoljno razloga da se malo predahnete od Valveovog klasika i isprobate nešto novo, a opet poznato.


Recenzija nastala zahvaljujući review kopiji igre ustupljenoj od strane izdavača.