Jumplight Odyssey [Early Access]
INFO BOX
- DEVELOPER: League of Geeks
- PUBLISHER: League of Geeks
- PLATFORME: PS5, Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: Management simulacija
- DATUM IZLASKA: 21. kolovoza (Early Access)
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Jumplight Odyssey vodi nas kroz jedinstvenu avanturu smještenu u svemirski brod, u kojoj preuzimamo ulogu princeze Euphore, zapovjednice SDF Catalina. U njoj pokušavamo pobjeći od admirala Voltana i opasnih Zutopana kako bi pronašli legendarnu Vječnu zvijezdu – novi dom za našu civilizaciju. Ovaj naslov predstavlja spoj strategije, simulacije i managementa, gdje ćemo dodjeljivati zadatke članovima posade u raznim odjelima kao što su znanost, inženjerstvo, vojska i opskrba. Slat ćemo pilote da prikupe resurse na planetima kod kojih pristanemo, te spašavati nove članove kako bismo proširili posadu i obranili svemirski brod. Jumplight Odyssey ima jako puno potencijala. Ne samo da izgleda lijepo, nego ono što nudi napravljeno je impresivno, a Early Access period bi trebao poslužiti developerima da poprave i dodaju još više sadržaja. Međutim, koliko god mi se ona sviđala, nemoguće je ne osjećati se frustrirano dok ju igrate. Zašto se išlo otežati novim igračima i onima koji vjerojatno nemaju iskustva u management igrama, volio bih da znam odgovor na to pitanje, a vidjet ćete kasnije i zašto. Bilo kako bilo, Early Access verzija trenutno ne nudi puno toga, ali imamo sasvim dovoljno da se upoznamo sa ciljem ove igre i što možemo očekivati od nje.
Svako igranje će biti isto, uz neke manje preinake što se tiče pozicija planeta i posade koju dobijete. Iako je replayability u ovoj igri jako dobar, volio bih da nas ipak nešto malo drugačije dočeka kod novog igranja. Unutrašnji dio broda će također uvijek izgledati isto, uvijek ćete skoro na istim pozicijama graditi prostorije jer nema smisla mijenjati ono što funkcionira, a igra nam baš i ne dopušta slobodu što se toga tiče. Brod se sastoji od šest velikih razina: Bridge, Promenade, Quarter Deck, Hangar, Lower Deck i Engine Room. Svaka od tih razina poslužit će za izgradnju 12 prostorija kao što su Crew Quarters (prostorija gdje se članovi posade odmaraju i razgovaraju međusobno), Galley (prostorija gdje će posada zajedno jesti), Power Station (prostorija koja služi za generiranje i skladištenje struje), Greenhouse (prostorija za usjeve), itd.
Cijeli taj sistem gradnje je mogao biti bolji, jer imamo previše prostorija, a premalo resursa. Postavite prvo zidove, onda imate četiri vrste namještaja i specijaliteta koje možete postaviti, a to sve dodatno još ima različite razine, odnosno imate predmete za rani, srednji i kasni dio igre. Što idete dalje, tako će i sama igra biti teža. Sve ovo ima smisla, međutim, razumijem da bi na početku trebali biti limitirani, ali kad smo već na početku i kad bi nam igra trebala dati prostora da se pripremimo prije nego što krenemo igrati, Jumplight Odyssey u ovom trenutku želi nas kazniti što ga uopće igramo. Kao prvo, treba spomenuti da u igri imamo 10 vrsta resursa, od metala i plastike do municije i vode. Kao drugo, uvijek započinjete sa 150 metala, a kako bi išta napravili, najviše će vam trebati upravo taj resurs. Kao treće, za jednu prostoriju vam treba polovica toga pa na kraju ispadne da možete uspješno sagraditi dvije i pol prostorije. Uz to, neki predmeti imaju suludu cijenu; male baterije koje skladište struju trebaju 8 metala, a za grm koji daje kisik potrebno je 5 metala. Mislio sam da se igra poigrava sa mnom kada sam to prvi put vidio. Jako bi volio da se te brojke promijene kako bi bilo lakše prijeći iz ranijeg dijela igre u sljedeći.
Metal se itekako može dobiti i napraviti, ali u vrlo malim količinama u ranijim fazama igre kada vam je metal najbitniji. Sljedeće mehanike koje nas očekuju su misije i posada. Imate dvije vrste svemirskih šatlova; borbeni i onaj koji služi za ekstrakciju resursa i spašavanje drugih preživjelih. Kako bi uspješno dovršili misiju, trebate poslati posadu, a svaki član posade koristan je na drugačiji način. Bilo da će vam povećati uspješnost rješavanja misije, dati vam mogućnost da dobijete više resursa prilikom povratka ili da utječe na otpornost posade. Neki imaju i posebne vještine, koje se mogu pronaći u malim količinama, a uvijek trebate izbjegavati one članove koji utječu na vašu uspješnost prilikom rješavanja misije. Zašto? Zašto što uspjeh ili neuspjeh jedne misije može utjecati na vaše planove. Svaka misija ima svoje trajanje i količinu uspjeha prikazanog u postocima. Ono što je tužno, jeste to što nam misije daju jako malo toga, pogotovo na početku, a kako bi eventualno dobili druge resurse, trebate prvo testirati operaciju i onda se pomoliti da 60% uspješnosti ipak prođe, iako se znalo dogoditi da i sa 90% misija završi neuspjehom… Ono što je zapravo iritirajuće kod ovog procesa je to što nas se stalno vraća naprijed i nazad u hangar, umjesto da imamo jednostavno sučelje u kojem možemo vrlo jednostavno birati što želimo dalje. Nemojmo još zaboraviti da imamo različite planete, odnosno neki će davati samo materijale, dok će drugi davati i hranu i ostale resurse. Tako da ipak sve to ovisi na kraju o vašoj sreći i koji vas je planet zadesio, pa zamislite sada da tri puta zaredom nemate planet koji vam daje metale, sjajno zar ne? Uz to, metale još možete dobiti ako napravite ekstrakt za metale, odnosno materijal možete pretvoriti u metal, a dobijete samo jedan u sat vremena.
Što se tiče borbe u ovoj igri, za sada postoje samo dvije vrste prijetnji: Zutopansi i meteoriti. Međutim, tehnički se uopće ne trebate boriti, jer vrlo lako možete pobjeći od njih, samo morate napuniti mjerač za jumplight (gornji lijevi kut) koji se nalazi u Engine razini i puni se s vremena na vrijeme, a možete ga i nadograditi. To me podsjeća na warp pogon sličan onome u Zvjezdanim stazama. Kako onda funkcionira borba? Kada borba počne, s vaše desne strane vidjet ćete radar koji će lokalizirati dolazne prijetnje poput ukrcaja neprijatelja na brod ili meteorita koji se kreću prema vama. Tu još treba spomenuti različite alarme koji se nalaze u igri. Prvi je zeleni koji rotira radne dužnosti posade (imaju dvije smjene koje se mijenjaju ovisno je li noć ili dan), drugi je žuti koji drži posadu fokusiranom i tjera je da radi svoje poslove. Crveni služi kako bi se pripremili za borbu, roza govori da je uljez na brodu, dok sivi sugerira na smanjen unos vode i hrane. Znači, kada aktivirate crveni alarm, vaši će marinci uskakati u turrete, a postoje četiri vrste dometa koji govore hoće li vaša vojska pogoditi neprijatelja ili ne. Vaši će turreti gađati metu trošeći municiju, a ako kojim slučajem ne pogode neprijateljeve brodove, pripremite se za borbu oči u oči. Ne smijete protivnicima dopustiti da unište glavnu jezgru, a glavni cilj borbe je da dobijete na vremenu kako bi mogli pobjeći dalje. Dakle, ako želite biti uspješni u borbi, morate se pripremiti puno ranije. Uvijek imajte na umu da možete postaviti dodatne spremnike za kacige i streljivo. Osim toga, ako vas pogodi meteorit, primit ćete mnogo štete, ali vaši tehničari to mogu popraviti. Glupo je što ne možete izbjeći ili barem uništiti nadolazeće meteorite.
Kao šlag na torti loših stvari, nalazi se AI. Ne samo da je loše napravljen, nego uistinu utječe na vaše iskustvo igranja. Na vašu posadu može utjecati veliki broj različitih statusa, bilo da su ozlijeđeni, gladni, žedni, tužni, izolirani, itd. To se vrlo lako može riješiti, samo trebate napraviti određene prostorije koje služe za liječenje ili zabavu. Također, vaša posada nikad ne odabire najbrže puteve do nekog mjesta, radije će proći kroz prostoriju koja nema gravitaciju nego kroz onu koja ima. Nadalje, zbog nekog razloga članovi skoro pa nikad ne pričaju međusobno, odnosno kako bi eventualno komunicirali, moraju igrati poker ili šah ili doći do točno određenih mjesta gdje mogu pričati. Volio bih da nam igra detaljno pokazuje naše članove posade, a ne da vlastoručno moramo klikati na sve kako bi vidjeli njihovu energiju. Osim toga, neprijatelji se vrlo često znaju samo zabiti u zid i tamo zapeti, a vaša vojska također neće prvo dotrčati do mjesta za oružje nego će se radije boriti šakama. Vaši maršali su također beskorisni, a zadaci koje zadaju su još beskorisniji. Ne razumijem njihovu svrhu, umjesto da su malo bolji i talentiraniji od obične posade, oni većinu vremena samo rade i nadgledaju jedne te iste poslove. Što je najgore, a dogodilo mi se u nekoliko slučajeva, ako nemate dovoljno posade i odlučite u malo nižim razinama sagraditi neke prostorije, one će uvijek ostati netaknute kao da članovi posade nikad ne prolaze tuda. Još jedna frustrirajuća stvar u igri je da ne možete izravno kontrolirati pojedinačne članove posade da obavljaju određene zadatke. Također smatram da je još jedna jednostavna, ali potrebna značajka ta da biste, kada vam obavijest kaže koliko ljudi ima negativan status, trebali moći kliknuti na tu obavijest i odmah vidjeti reći tko su te osobe.
Uistinu bi volio dha se ova igra makne od negativnih recenzija na Steamu jer je jako zabavna, ali u ovakvom stanju je to zaista zaslužila. Iskustvo igranja je frustrirajuće, mislim da sam na početku minimalno deset puta ponovno pokretao igru samo kako bih shvatio što se tu točno zbiva, a samo jedanput sam skoro došao do glavnog cilja. Jumplight Odyssey nije ni blizu gotovog proizvoda, ima dosta mana i nesavršenosti, a toplo se nadam da će developeri što brže učiniti ovu igru pristupačnom većem broju igrača. Ovako većina njih odustane vrlo brzo. Ako ste ipak željni neke svemirske pustolovine onda svakako vrijedi isprobati ovaj naslov, međutim, treba ga izbjegavati barem dok se ne doda neki novi sadržaj i izbalansiraju određene stavke.