Image Alt

Kuvo TV

[GG Interview]: Acodeon Gaming – Chaos on Wheels

Imali smo priliku upoznati Arona i Dominika, osnivače Acodeon Gaminga, hrvatskog studija smještenog u Strizivojnoj koji je nastao 2020. godine, a koji bi sljedeći mjesec trebao izbaciti jedan uzbudljiv akcijski, racing i shooter naslov pod nazivom Chaos on Wheels. Razgovarali smo o samoj igri, njihovim stavovima o uvjetima u Hrvatskoj i gaming sceni općenito.

U Chaos of Wheelsu imat ćemo mogućnost prilagoditi svoje aute, opremiti ih oklopom i oružjem, otključati nove naprave, nadograditi streljivo i pucati na druge automobile ili objekte. Osim što ćemo pucati prema drugima, bitno je i izbjegavanje projektila, zamki i opasnosti koje će dolaziti prema nama.

Ova igra izlazi 19. listopada u Early Access, a moći ćemo je igrati na PC-ju putem Steama. Steam Early Access verzija sadržavat će kampanju od 10 poglavlja, Chaos Career za jednog igrača, prilagođeni odabir igranja s podijeljenim zaslonom za dva igrača, kao i dva game moda. Također, uključuje i više od 25 vozila s hrpom opreme, desetke mapa i grupu jedinstvenih vozača koji će biti moguće izabrati. Na početku će upravljanje garažom imati ograničenu količinu radnji, ali to će sve biti potpuno uglađeno prilikom završnog lansiranja i izlaska igre iz Early Accessa.

Svakako bavite pogled na njihovu službenu web stranicu, Steam Store Page i YouTube kanal na kojem često objavljuju sadržaj vezan za Chaos on Wheels.

Mislim da nas sve zanima kako je uopće Acodeon nastao – koja je vaša priča i koliko ljudi trenutno razvija igru Chaos on Wheels?

Acodeon je nastao kao ideja nas dvojice, kako bi spojili naše tri strasti: programiranje, art i gejming. U početku nas je bilo samo dvoje i samostalno smo naučili vještine razvoja video igara u Unreal Engineu, te odlučili odustati od fakulteta i pokušati naći svoj put u poduzetništvu i gejming svijetu. Chaos on Wheels trenutno razvija troje ljudi full-time, te nekolicina freelancera potpomaže u određenim dijelovima razvoja.

Ovo nije vaš prvi projekt, pripremate nam još nekoliko igara? Uz Chaos on Wheels, tu je još i Superhero Tactics Saga. Koja je pozadina iza te igre?

Ovo je naš prvi samostalni projekt, ali ne, nije prvi projekt. Radili smo na mnogim projektima za klijente, u što spada i Superhero Tactics Saga. To je projekt jedne firme iz Amerike, na kojem mi radimo development. Radi se o turn-based strategiji sa superjunacima.

Jeste li zadovoljni s uvjetima u Hrvatskoj što se tiče mogućnosti razvijanja video igara, koja su neka vaša iskustva i mišljenja?   

Mi smo super zadovoljni sa uvietima u Hrvatskoj. Mislim da legalnih procedura ima, kao što bi bilo u bilo kojoj drugoj državi, ali isto tako bi istaknuo da postoje mnoge dobre mogućnosti koje država nudi onima koji žele zasukati rukave i raditi. Od državnih poticaja za samozapošljavanje, HZZ fondova, te vaučera za edukaciju. U Hrvatskoj također postoje razne game dev community zajednice koje su vrlo pristupačne svima i od velike su pomoći onima koji žele ući u tu industriju.

Koliko dugo je Chaos on Wheels u razvoju i što biste izdvojili kao posebnu značajku koju možemo pronaći unutar igre?

Chaos on Wheels je u razvoju još od studenog 2020. godine. Prve dvije godine je sve to bilo u part-time razvoju, te smo se u 2023. godini odlučili za dovršetak igre i krenuli sa full-time razvojem. Izdvojio bih, po meni, vrlo intuitivnu i laganu upravljivost vozila, što omogućava igračima da se mogu fokusirati na pucanje, razaranje i uništavanje okoline, dok pri tome driftaju i prave „cool stunts“.

Chaos on Wheels spoj je racing i shooter elementa što ne vidimo toliko često, zašto ste se odlučili za ovakav pristup i crpi li igra inspiraciju iz drugih naslova?

Da, car combat nije vrlo raširen, ali prema našim istraživanjima, postoji dobar broj potencijalnih igrača  i dobra šansa za uspjeh naše prve igre. Također smo, kao klinci, igrali igre poput Carmageddona, Twisted Metala i Vigilantea 8, odnosno željeli smo kreirati nešto inspirirano tim naslovima, ali moderno i napravljeno na naš način. Također, hrvatska igra Gus Guzzlers od Gamepiresa je jedna od inspiracija, a ne bi se žalili kada bi išli njihovim stopama.

Koristite Unreal Engine za razvoj svojih igara, koje su neke prednosti i mane tog enginea na temelju vaših iskustava?

Prednosti Unreal Enginea su definitivno njegove sposobnosti i mogućnost mjenjanja izvornog koda, a od mana bih izdvojio manji broj developera upoznatih s radom u njemu u odnosu na Unity.

Trenutno ćemo Chaos on Wheels moći igrati samo u singleplayeru, mislite li izbaciti i multiplayer način igranja?

Postoji local multiplayer, koji u kombinaciji sa Steamovim „Steam Remote Play“ značajkom, na jedan način, daje nešto slično online multiplayeru. Pravi Online Multiplayer nam trenutno nije u development planu, ali nikada nije u potpunosti isključeno da bi ga mogli dodati.

Na Steamu možemo preuzeti Demo verziju Chaos on Wheelsa i putem Discorda se prijaviti za Beta verziju prije lansiranja sljedećeg mjeseca, koliko vam znače povratne informacije igrača?

Povratne informacije igrača su nam od krucijalne važnosti jer su nam dobri pokazatelji što radimo ispravno, a što ne. Za primjer, prve negativne povratne informacije o igri su bile na tadašnju vožnju i dizajn mapa, što smo uzeli u obzir i promijenili, te su sada povratne informacije na to sve vrlo dobre. Pokušavamo uvažiti većinu povratnih informacija, bez da se mijenja zamišljena vizija igre.

Kakvu vrstu vozila i oružja igrači mogu očekivati u Chaos on Wheelsu i postoje li značajke okruženja ili interaktivni elementi unutar igre koje igrači mogu strateški iskoristiti?

Vozila su većinom moderna, inspirirana uglavnom svime što bi se moglo naći na današnjim cestama. Od kombija do supercar klase vozila. Oružja su standardna; machine gunovi i rocket launcheri raznih tipova. Postoje pickupovi po mapama, te Driver Abilities koji daju strateški element tijekom same borbe, ali i cijela garaža u kojoj igrači uređuju svoje automobile i opremu.

Znamo da će igra biti izdana u Steam Early Accessu, koji je neki vaš roadmap, odnosno kakav sadržaj možemo očekivati u nadolazećim nadogradnjama?

Cilj nam je dodati više sadržaja, više automobila, vozača, i oružja, dodati nove načine igranja, prevesti igru na više jezika, optimizirati ju, ulaštiti i poboljšati trenutne značajke; kao što su AI, uređivanje automobila, motora, podvozja do vizualnih značajki. Takoder planiramo dodati i kompetitivnost medu igračima kroz Steam Leaderboards i Steam Achivements.

Što nam možete reći o kampanji koja ima deset poglavlja i Chaos Career kojeg možemo pronaći unutar igre?

Kampanja je vrlo sažeta, te je tu kako bi objasnila i dočarala svijet u kojem se odvija Chaos on Wheels. Chaos Career je točka oko koje smo se fokusirali. U Chaos Career imamo sve od menadžmenta cijele garaže, do same borbe protiv drugih automobila ili okoline.

Koliko dugo će trajati jedno igranje, odnosno postoji li mogućnost ponovnog igranja i dovoljno sadržaja da zaokupi igrače?

Jedna borba traje 10 minuta, odnosno 15 minuta ovisno o načinu igranja. Ono što nam daje mogućnost ponovnog igranja je to što uvijek možete igrati lokalno sa prijateljima na split-screen načinu, te njih probati pobijediti ili samostalno u Chaos Career, gdje možete uređivati svoju garažu, automobile, oružja i ostalu opremu, gotovo beskonačno dugo.

Možemo li driftati u igri? Ako da, kako to funkcionira?

Može se driftati u igri, dovoljno je pritisnuti tipku za ručnu kočnicu, ili uobičajeno, pri velikoj brzini naglo skrenuti. Naš cilj je bio napraviti što zabavnije driftanje, te laka upravljivost tokom driftanja. Trenutne povratne informacije igrača otkrile su da smo to uspjeli ostvariti. Ali nemojte nam vjerovati na riječ, već probajte pa se uvjerite sami.

Koje su neke od prepreka s kojima se tim suočio razvijajući ovu igru? Što vas je motiviralo da nastavite dalje?

Glavna prepreka je naravno novac. Razvoj igre ovolikog raspona je vrlo skup i dug proces. Glavni motivator je taj što nikada nećeš uspijeti ako odustaneš. Jednostavno nastavi dalje i uspjeh će doći prije ili kasnije.

Za kraj, mislite li da razvoj igara u Hrvatskoj raste iz godine u godinu, odnosno da kao industrija ima budućnost?

Definitivno bi rekli da raste i ima budućnost, uz sve veću zainteresiranost mladih za industriju, te pomoć mnogih pojedinaca, firmi i zajednica, razvoj video igara je puno dostupniji i raste iz godine u godinu.