Tamarak Trail
INFO BOX
- DEVELOPER: Yarrow Games
- PUBLISHER: Versus Evil, tinyBuild
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- ŽANR: Rougelite deck-builder
- DATUM IZLASKA: 29. veljače 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Tamark Trail je tipična deck-builder igra s roguelike elementima, gdje se postupno borite protiv sve jačih neprijatelja i bosseva dok neprestano napredujete. Ono što je jedinstveno u ovoj igri, jeste koncept postavljanja karata unutar kocki koje dobivate svaki put kad savladate bossa, odnosno počinjete s dvije pa idete do njih pet. Nakon bacanja, kocke se mogu sudarati, stvarajući tako različite efekte i bonuse.
Zanimljivo je što svaka strana kocke donosi različite moći koje vam pomažu u borbi protiv neprijatelja, bilo da pružaju zaštitu ili omogućuju da napadate. Igra sadrži tri različita lika koje trebate otključati. Mađioničar baca različite elemente na neprijatelje koji se mogu kombinirati za jače sposobnosti, što može rezultirati promjenama u neprijateljskim stanjima ili povećanjem štete. S druge strane, vaš prvi lik, detektiv, ima raznovrsne metode napada, kao što je izazivanje krvarenja kod neprijatelja ili konstantno jačanje i oslabljivanje kako biste ih lakše eliminirali.
Međutim, bez obzira na moje nastojanje da pružim priliku ovom naslovu, čini mi se da nikada nisam uspio doći do posljednjeg bossa. Igra postaje izrazito izazovna nakon nekog vremena, te unatoč dobrom izboru karata i bonusa, jednostavno se ne može napredovati nakon određene točke. Možda je to samo moje iskustvo, ali na kraju sam odustao, povremeno se vraćajući nakon različitih ažuriranja koja su poboljšala igru, no ipak nije bilo dovoljno da me potpuno uvuče natrag u samo igranje.
Borba se temelji na potezima, pri čemu uvijek prvi dolazite na red. Moći često troše vašu osnovnu izdržljivost, koja istovremeno djeluje kao vaša posljednja linija obrane, osim štitova koje možete dobiti uz pomoć kocki. Svaki potez regenerira malu količinu izdržljivosti, a ta količina se povećava za svaku neiskorištenu kocku, pružajući vam priliku za eksperimentiranje i odlučivanje o tome kada zadržati svoje resurse ili kada ne. Budući da možete vidjeti poteze vašeg protivnika, znat ćete uvijek kako odigrati jedan potez, ali tu onda sve ovisi o vašoj sreći u bacanju kockica. Međutim, na kraju uvijek možete prevariti sistem.
S obzirom na to da svaki put kad sudarite kockice, one troše više izdržljivosti, ali ako imate nekoliko karata u kockicama koje ne zahtijevaju sudaranje da bi funkcionirale, postoji jednostavan trik. Kockice se okreću dok ih držite na ekranu, a zatim ih jednostavno ispustite u trenutku kada se prikaže slika karte koja vam je potrebna. Na taj način uvijek možete dobiti točno onu kartu koju želite, iako postoji mala šansa da će kockica, kad odskoči, završiti na drugoj strani.
Svaka uspješna borba nagrađena je izborom od tri nove karte ili strane kocke, a organizaciju kockica možete prilagoditi prema vlastitim željama. Preporučljivo je fokusirati se na jednu kocku za obranu, dok drugu usmjeravate na napad. Na primjer, postoje karte koje, kada ih upotrijebite, mogu okrenuti strane kocke ulijevo ili udesno, pružajući tako dodatni potez. Također, postoje kocke koje se iscrpljuju kad ih bacite, ali imaju izuzetno snažne sposobnosti, pa se pretvaraju u oblik labuda koji morate iskoristiti kako biste vratili taj dio kocke. No, što ako posjedujete moć kocke koja okreće kockicu na određeni način, dok sljedeća moć vraća kocku na prvotnu stranu? Ova kombinacija pokreće infinite combo, stvarajući tako vrlo snažan napad koji onda ponavlja sve iskorištene strane kocke.
Ponekad ćete imati sreće s kockicama, a ponekad ne – to je čar ove igre. Svako ponovno igranje je jedinstveno, što znači da je replayability u ovome naslovu dobar. Međutim, ono što značajno kvari doživljaj u ovoj igri su sami neprijatelji. Ne želim se previše upuštati u raspravu o tome jesu li neki neprijatelji jači od drugih, ali kada se suočite s tri neprijatelja tijekom jedne bitke, to može izazvati komplikacije. Problem je što u prvoj fazi igre, do prvog bossa, susrećete raznolik skup neprijatelja (golubovi su možda najnaporniji). Međutim, odmah nakon toga, težina igre naglo se povećava. Tijekom tog dijela, neprijatelji će se stalno ponavljati, što postaje izuzetno naporno, posebice zbog frustrirajućeg debuffa, straha. Taj debuff predstavlja mogućnost da se sami ozlijedite nakon što četiri puta udarite neprijatelja.
Bilo da su u pitanju psići, bundeve ili vanzemaljci, teško je odrediti koji je neprijatelj gori, a onda zamislite kombinaciju svega toga. Neprijatelji su sada još izdržljiviji, jače udaraju i njihove vještine su bolje. Problem leži u prisutnosti debuffova koji vas ubijaju kada sami napadate, a ima ih više, dok se borite protiv tri neprijatelja. Očekivao bih da će se pravi izazovi pojaviti tek u trećem dijelu igre, no već u drugom dijelu (postoje četiri dijela) suočavate se s ogromnim izazovima dok još uvijek nemate dobre karte. Za očekivati je da zabava u ovoj igri leži u tome što otključavate nove karte svakim igranjem, ali to sve pada u vodu kada ponovite iste borbe svako treće igranje.
U igri postoji posebna valuta nazvana Garmonbozia kojom možete otključavati specifične nadogradnje kada se vratite u svoj dom, odnosno glavni hub prije igranja. No, u početku je bilo nemoguće doći do te valute, što se kasnije promijenilo novim updateom. Primjerice, dostupne su nadogradnje koje povećavaju izdržljivost i otključavaju nove izazove. Međutim, te nadogradnje su minimalne i ne doprinose nekom boljem igranju. Za mene je važno što mogu otključati nove događaje unutar igre, iako oni često donose ili pozitivne ili negativne promjene, ali ne donese ništa spektakularno.
Osobno bih smanjio broj susreta s neprijateljima barem za pola, a istovremeno bih povećao važnost drugih događaja. Na primjer, trgovci kod kojih možete kupiti karte često su ili preskupi ili nude vrlo loše karte, dok posebne zagonetke pružaju ili premalo ili previše koristi. Osim toga, ostali likovi unose vrlo zanimljive načine igranja, ali s njima također trebate otključati karte. Bio bih zadovoljan da postoji kolekcija karata koja bi nam pokazala koliko smo toga već skupili i što nam još nedostaje.
Igra ima jako puno potencijala, ali vas teško kažnjava što dalje napredujete. Tamarack također nije dobar u davanju informacija, u smislu da ne objašnjava najbolje koji su svi aspekti ove igre i kako najlakše koristiti neke kocke. U konačnici, igru je teško za naučiti, ali postaje zadovoljavajuća što dalje napredujete i postajete bolji.