[GG KOMENTAR]: Što nove promjene u Xbox Game Passu znače za igrače?
Xbox je prošli tjedan pokazao snažnu posvećenost Game Passu, te je tako razbio sve sumnje u svoju predanost ovoj usluzi. Prije nego što pređemo na tu temu, važno je istaknuti nedavna događanja koja su naglasila važnost Game Passa za Xbox. Naime, najavljeno je da će Call of Duty: Black Ops 6 biti dostupan na Game Passu istog dana kada bude lansiran i na drugim platformama. Osim toga, Xbox Summer Showcase je otkrio da će svaka first-party igra biti igriva na Game Passu od prvog dana, uključujući naslove planirane za izlazak 2024., 2025. i kasnije.
Unatoč tim naporima, broj pretplatnika na Game Pass nije se značajno povećao u posljednjih 18 mjeseci. Premium prodaja Xbox igara također je razočaravajuća, a za primjer možemo uzeti Hellblade 2 koji nisu ostvario značajan uspjeh. Ova stagnacija odražava širi problem unutar industrije: izazove rasta i pojačani fokus na profitabilnost i maržu, što je dovelo do masovnih otpuštanja.
Kako bi riješio ove probleme, Xbox je uveo „strateške“ promjene u Game Pass. Umjesto uklanjanja visokoprofilnih igara poput Call of Dutyja iz usluge, Xbox je odlučio povisiti cijene i uvesti nove modele. Game Pass Ultimate, koji uključuje cross-play, cross-save, podršku za više platformi, streaming i širok izbor igara, od rujna će koštati 20 eura mjesečno i najpopularnija je opcija. Uvođenje nove Standard razine od 15 eura, koja uključuje pristup online multiplayeru i biblioteku starijih igara, ali ne i nove naslove, ima za cilj privući cjenovno osjetljive igrače.
Razlika u cijeni između PC i konzola
Jedan od izazova koji se konstanto spominje je razlika u cijeni između PC i Game Pass pretplate na konzolama. PC igrači sada mogu pristupiti cijeloj biblioteci igara za 12 eura mjesečno, u usporedbi s 20 eura za igrače na konzolama. To je uglavnom zato što PC igračima nije potreban samo jedan katalog igara da bi igrali, odnosno postoji Steam, koji upravo nudi pregršt igara. Također, većinu Xbox igara ne možete igrati online bez pretplate na Game Pass, dok PC igračima treba samo povezanost na Internet.
Neki spekuliraju da bi ove promjene mogle biti taktika za poticanje igrača da kupuju više pojedinačnih igara umjesto da se oslanjaju isključivo na Game Pass. Developeri su također izrazili zabrinutost zbog utjecaja pretplatničkih modela na percepciju vrijednosti igara. Zanimljivo je da PC Game Pass ostaje relativno dobar model. Uključuje PC Games katalog, izdanja prvog dana, popuste na Xbox i Game Pass te EA Play za 11,99 eura mjesečno, što je povećanje s 9,99 eura. Ovo ukazuje na to da Microsoft vidi snažan potencijal rasta na PC gaming tržištu.
Budući planovi Xboxa isto tako uključuju potencijalnu ponudu pretplate za igrače bez PC-a ili konzole, odnosno na izdavanje mobilnih igara i možda izdavanje Xbox igara na drugim platformama poput PlayStationa i Nintenda. Iako bi neki Xbox lojalisti mogli biti protiv ovih promjena, one bi mogle pomoći Xboxu da dopre do šire publike i opravda veće marketinške kampanje.
Povećanje cijena nužan je korak za Xbox kako bi Game Pass učinio održivijim i profitabilnijim. Procjenjuje se da će globalni prihod po korisniku Game Passa porasti za 5,4% ove godine i 15,3% u 2025., s očekivanim ukupnim troškovima na Game Passu od 5,5 milijardi dolara do kraja sljedeće godine. Postoji i skepticizam oko dugoročne održivosti Game Passa, ali on nudi jedinstvenu vrijednost na tržištu kojim dominira nekoliko velikih igara, kao što je Starfield.
Industrija temeljena na pretplatama
Gaming industrija je jednim dijelom vođena pretplatama (PlayStation, Ubisoft, EA), s ključnim metrikama poput rasta korisnika i prihoda po korisniku koji dominiraju ovim poslovnim modelom. Usporavanje rasta korisnika često dovodi tvrtke do povećanja cijena kako bi održale prihode, što se upravo dogodilo i sa Xboxom. Zato Microsoft proširuje svoju ponudu igara, posebno first-party igara dostupnih na Game Passu. S mnogim igrama koje koštaju 70 dolara u njihovom asortimanu, njihovo nuđenje na Game Passu znači da gube potencijalni prihod od prodaje. Nova strategija cijena upravo ima za cilj uravnotežiti ovaj model.
Promjene bi stoga mogle natjerati neke da preispitaju vrijednost svoje pretplate. Microsoftova je strategija jasna: žele povećati prihod po korisniku poticanjem pretplata na više razine kao što je Ultimate. Zato je ovaj model najbolji po svojim karakteristikama. Međutim, ovaj pristup isto tako uključuje rizik od povećanog broja korisnika koji otkazuju svoje pretplate, što bi moglo imati suprotan učinak. No, to se vjerojatno neće dogoditi. Ljudi su ipak „gladni“ igara kao što je Call of Duty.
U ovom trenutku, Microsoft pokušava pronaći model koji uravnotežuje koristi za korisnike i prihod tvrtke. Iako bi to moglo dovesti do viših troškova za igrače, proširena biblioteka igara i nove značajke i dalje mogu pružiti značajnu vrijednost posvećenim igračima. Kako se ove promjene uvode, bit će zanimljivo vidjeti kako će se igrači prilagoditi i hoće li smatrati da su nove cijene opravdane. Ako ste pretplatnik Game Passa, možda je pravo vrijeme da procijenite jesu li nove razine u skladu s vašim potrebama za gamingom i budžetom.