[GG Komentar]: Trebamo li biti skeptični prema Civilizationu VII?
Napokon se i to dogodilo, Firaxis je sinoć tijekom Opening Night Livea na Gamescomu predstavio prvi gameplay i pravi trailer za svoju nadolazeću igru Civilization VII. Ima mnogo toga za proučiti i nakon prikazanih videa, ali i komentara, a postoji razlog za biti skeptičan oko ove igre.
Jedna od najvećih promjena je da su vođe nacija sada odvojeni od svojih civilizacija. To znači da možete miješati i usklađivati ih, na primjer, možete igrati kao car August bez da ste povezani sa Rimom. Tu još možemo spomenuti i preuređenje povijesnih doba. Umjesto uobičajenog napredovanja kroz klasično, srednjevjekovno i industrijsko razdoblje i dalje, igra sada ima samo tri doba: Antiquity, Exploration i Modern.
Možda najkontroverznija promjena je mehanika evolucije kultura. Za razliku od prethodnih igara, gdje ste ostajali s istom civilizacijom tijekom cijele igre, Civ VII vam omogućuje prelazak na različite civilizacije kako napredujete kroz doba. Svako doba dolazi s jedinstvenim ciljevima i mehanikama. Cijeli svijet će napredovati kroz doba simultano, što bi moglo radikalno promijeniti planiranje i samo igranje.
Iako Firaxis teži povijesnoj točnosti povezujući kulturne prijelaze s geografskim područjima i postignućima stvarnog svijeta, koncept bi mogao izgledati nepovezano. Na primjer, mogli biste početi kao Kina i kasnije se prebaciti na Mongole. Nismo potpuno sigurni kamo ovo vodi. Je li cilj biti poput igre Humankind? Hoće li na kraju sve funkcionirati? Kao i u stvarnom životu, kultura se razvija i prilagođava, ali možda ipak ima malo previše začina za jedan ovakav prijelaz. Uglavnom, bit će zanimljivo vidjeti kako će se to sve razvijati.
Osim toga, napokon su uklonjeni graditelji kako bi se smanjilo mikroupravljanje. Sada se gradovi prirodnije šire, sa susjednim pločicama koje rastu u nove oblasti bez potrebe za nekim vanjskim jedinicama. Ova promjena čini igru više usklađenom, fokusirajući se na razvoj gradova umjesto upravljanjem tih jedinica. Sve ovo je variralo kod igrača, nekima se sviđalo, dok nekima nije. Firaxis jednostavno želi eksperimentirati s ovime, pa sve to polako podsjeća na Paradoxovu Millenniu.
S druge strane, diplomacija u Civilizationu VII je preuređena, s utjecajem koji postaje ključni resurs. Koristit ćete ga za diplomatske akcije, špijunažu, pa čak i za podršku ili ometanje drugih civilizacija tijekom ratova. Ovaj sustav dodaje složenost i dubinu međunarodnim odnosima u igri. Zanimljivo će biti za vidjeti kako će Firaxis implementirati ove promjene. Prilično smo skeptični u vezi s diplomatskim značajkama, budući da diplomacija nikada nije bila glavni fokus u prethodnim Civilization igrama. Ostaje za vidjeti hoće li ovo udahnuti novi život igri.
Upravljanje vojskom ostaje poznato na neki način, ali uvodi nove elemente. Zapovjednici sada vode vojske i mogu pakirati i raspakirati jedinice, što pojednostavljuje kretanje i pozicioniranje. Ovo bi trebalo učiniti vojne kampanje učinkovitijima i taktičnijima, iako bi moglo također pojednostaviti neke od složenosti koje obožavatelji ove serije cijene.
Uvjeti pobjede sada su vezani uz naslijeđene putanje i krize koje se javljaju tijekom svakog doba. Ove putanje, znanstvene, kulturne, vojne i ekonomske, nuditi će različite ciljeve i nagrade. Krize dodaju sloj izazova, utječući na vaš napredak kroz doba i oblikujući vašu strategiju, kao na primjer kod zlatnih i crnih doba u Civilization VI, ali sve ovo izgleda ipak malo prošireno.
Osjećaji su pomiješani. Promjene u dobima i kulturama nude uzbudljive nove mogućnosti, ali bi mogle otuđiti igrače koji vole tradicionalni format Civilizationa. Sustav evolucije kultura, iako inovativan, treba biti dobro izbalansiran kako bi se izbjegao osjećaj nerealnosti. Ove promjene mogle bi pojednostaviti igranje i učiniti igru pristupačnijom, ali bi također mogle oduzeti dio dubine koju dugogodišnji obožavatelji cijene.
Civilization VII izlazi 11. veljače 2025. za PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Xbox One i Nintendo Switch, s nekoliko dostupnih izdanja. Standardno izdanje prodavat će se za 69,99 eura, dok će deluxe izdanje koštati 100 eura i uključivati rani pristup igri i dodatne sadržaje.