[GG Interview]: Marko Sišul (A Byte War)
Sjeli smo i razgovarali sa Markom Sišulom, 28-godišnjim mladim developerom koji je nedavno najavio svoju debitantsku igru A Byte War. Radi se o RTS naslovu sa pikselnom grafikom u kojoj ćete voditi rasu strojeva temeljenih na blokovima u borbi protiv prijetnje iz druge dimenzije.
A Byte War se ističe blokovima različitih oblika koji se postavljaju na mreže pločica. Upravo ovaj sustav omogućava stvaranje zgrada sa specifičnim oblicima i funkcionalnostima. Izgradnja zgrada zahtijeva slaganje blokova u određene uzorke, a kako napredujete kroz misije, otključavate nove uzorke i mogućnosti koje poboljšavaju vaše strateške opcije.
Marko nam je otkrio kako je njegov put prema razvoju igara započeo još u djetinjstvu. U nastavku možete saznati više o njegovom radu, te izazovima s kojima se suočava kao indie developer u Hrvatskoj. Također, toplo preporučujemo da posjetite Steam stranicu ove igre.
Kako ste se i zašto počeli baviti programiranjem i razvojem videoigara?
Mislim da je sve počelo još od malena, kada sam igrao igre na PlayStationu 1. Kasnije se to preselilo na PC gaming, a u srednjoj školi sam se počeo zanimati za samostalnu proizvodnju igara. Tako sam u slobodno vrijeme počeo učiti raditi u Unityju.
Možete li nam reći nešto više o vašem studiju Stellar? Koja je vaša vizija?
Stellar je moj studio i trenutno sam fokusiran isključivo na razvoj igara. Prije sam radio i web i aplikacije, ali igre su mi oduvijek bile najveća strast pa sam se vratio tome.
Koliko dugo se bavite razvojem igara?
Freelancingom se bavim već oko dvije godine. Ovo je prva igra na kojoj radim od početka do kraja, i to potpuno samostalno.
Kakvo je vaše mišljenje o gaming industriji u Hrvatskoj?
Industrija videoigara u Hrvatskoj je prilično mala, barem prema mom iskustvu. Ne čujem puno o tome u vijestima, pa je teško procijeniti njezin stvarni utjecaj. Međutim, vjerujem da postoji potencijal za razvoj, posebno ako se usmjerimo na obrazovanje i stvaranje prilika za mlade developere.
Dolazite iz okolice Rijeke. Postoje li tamo mogućnosti za obrazovanje ili prilike za game developere?
Nažalost, ne postoje specifične prilike za game developere. Programiranje općenito je dobro pokriveno, ali za game development ne postoji ništa konkretno.
Možete li nam reći nešto više o vašoj igri A Byte War? Kako je došla ideja za nju?
Inspiracija za A Byte War došla je iz igre pod nazivom Protolife, koja koristi sličnu mehaniku. Također volim strateške igre poput Command & Conquera i Supreme Commandera, pa sam htio stvoriti nešto što kombinira te elemente. Ideja je bila spojiti RTS žanr s mehanikom gradnje blokova, što je rezultiralo jednostavnim gameplayem.
Možete li ukratko opisati što sve igrači mogu raditi u vašoj igri?
Igrači će graditi baze iz blokova i kontrolirati uzorke na specifičan način. Zgrade imaju svoje unaprijed programirane kontrole, a igrači neće imati izravnu kontrolu nad graditeljima, već će sve biti automatizirano.
Kako ste zamislili mehaniku uzoraka za izgradnju građevina?
Zanimljivo je što igrači nisu ograničeni definiranim dizajnom. Moći će stvarati jedinstvene baze, a uniti će se prilagođavati terenu i zgradama.
Planirate li sudjelovati na Steam Next Festu?
Igra je trenutno u alfa fazi, a planiram završiti tutorial i organizirati playtest. Iako bih volio sudjelovati na Steam Next Festu, mislim da je još rano za to, pa će vjerojatno igra biti spremna za taj događaj tek iduće godine.
Što možete reći o misijama u igri? Hoće li biti različitih završetaka?
Da, misije će imati različite završetke ovisno o akcijama igrača. To će utjecati na priču, a igrači će imati opcije poput zauzimanja teritorija ili uništavanja neprijatelja.
Hoće li igra imati različite razine težine i slobodno igranje poput sandboxa?
Da, igra će imati nekoliko razina težine i kampanju s različitim završetcima. Također planiram dodati sandbox mod i map editor, što će omogućiti igračima da stvaraju vlastite scenarije i dijele ih s drugima.
Kako se nosite s marketingom kao indie developer?
Marketing je izazovan, posebno za nekoga tko nema prethodnog iskustva. Učim u hodu, prateći savjete iskusnijih kolega i koristeći resurse poput stranice “How to Market a Game”. Pokušavam se povezati s YouTuberima, streamerima i aktivno koristiti društvene mreže poput Twittera, iako se posljednjih dana sve više developera okreće Threadsu.
Jeste li povezani s drugim hrvatskim developerima ili studijima?
Nažalost, nisam još uspostavio kontakte s drugim hrvatskim developerima. Znam za nekoliko velikih studija, ali s manjim ili novim developerima nisam imao prilike surađivati.
Što mislite o drugim alatima za razvoj igara, poput Godota ili Unreal Enginea?
Unreal je izvrstan za 3D igre, ali nije baš prikladan za pixel art. Godot je OK, ali je još uvijek mlad i nedostaju mu neke ključne stvari koje bih volio vidjeti.
Kakvi su vam planovi za budućnost? Želite li raditi u većem studiju ili ostati indie developer?
Planiram osnovati vlastiti studio. Vjerojatno ću započeti s manjim timom od nekoliko ljudi i vidjeti kamo će me to odvesti. Plan mi je nastaviti razvijati manje igre nakon što završim s A Byte War. Ovaj projekt je ambiciozan i zahtijeva puno rada, pa bih se u budućnosti volio fokusirati na manje projekte koji su lakši za realizaciju.
Koje platforme planirate koristiti za distribuciju igre?
Osim Steama, koristit ću Itch.io, koji mi se čini izvrsnom platformom za indie developere. Iako tamo ima više developera nego gamera, vjerujem da će igraći naći put do moje igre.
Mislite li da će vaša igra biti popularna kod hrvatske publike?
Mislim da su svi gameri slični, pa će oni koji vole strategije sigurno uživati. Ne očekujem veliki uspjeh s prvom igrom, ali planiram nastaviti raditi i graditi svoje ime kroz nekoliko naslova.