Towerborne (Early Access)
INFO BOX
- DEVELOPER: Stoic
- PUBLISHER: Xbox Game Studios
- PLATFORME: Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: Akcijski RPG
- DATUM IZLASKA: 10. rujna 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Xbox je možda kroz Towerborne pokazao sklonost prema njima ne tako tipičnim igrama. Iako je igra trenutno dostupna u Early Accessu, s planovima za postepenu nadogradnju sadržaja, što je razumljivo s obzirom na njen opseg, ipak je dosta gruba oko rubova, osobito u segmentu multiplayera. Ključne mehanike igre su solidne, no već sada je jasno u kojem smjeru igra ide. Kupovina igre u ovoj fazi znači da igrači praktički služe kao testeri, s dodatkom kozmetičkih predmeta i valute unutar igre. Iako trenutno nije live-service naslov, očekuje se da će to postati nakon izlaska iz Early Accessa. Već sada su u trgovini igre vidljive naznake tog modela, ali su trenutno ograničene samo na kozmetičke dodatke. Kako su developeri istaknuli, uvest će monetizacijske sustave tijekom Early Accessa kako bi osigurali održivost igre.
Radi se o side-scrolling looter beat ’em up RPG-u, koji pruža upravo ono što obećava. Igrači preuzimaju ulogu Acea, protagonista u svijetu gdje se čovječanstvo sklonilo u toranj pod nazivom The Belfry, bježeći od vanjskih prijetnji. Kao junak, rođen iz kraljevstva duhova, vaš je zadatak zaštititi ljude uz pomoć duhovnih suputnika Umbra koji se bore uz vas. Towerborne je izrazito orijentiran na grindanje, a igra se odvija na heksagonalnoj mreži. Istražujete svijet otključavanjem pločica, birate razinu težine, eliminirate neprijatelje, skupljate loot i napredujete dalje. Povremeno se borite protiv velikih bosseva, otkrivate nove biome, pronalazite škrinje s blagom, resurse i valute, kako biste osigurali opstanak čovječanstva.
Sustav progresije je dobro osmišljen – veći leveli omogućuju korištenje jače opreme i oružja, a četiri različite klase donose posebne stilove igranja. Oprema se također razlikuje po rijetkosti, pa je neophodno stalno je nadograđivati kako bi se održao napredak. Towerborne nagrađuje igrače s obiljem loota, a teže lokacije nude bolji plijen. Kako napredujete, dobivate pristup izazovnijim lokacijama i questovima, a upravo su NPC-evi ti koji nude zadatke koji otkrivaju više o svijetu igre. S druge strane, dnevni questovi donose valutu za kupnju kozmetike, koja je trenutno glavna svrha in-game shopa.
Postoji četiri klase: Sentinel, Rockbreaker, Pyroclast i Shadowstriker. Prema dosadašnjem iskustvu, klase nisu ravnomjerno balansirane – Shadowstriker se izdvaja kao posebno moćan, dok Pyroclast djeluje sporije i teže za korištenje. Iako multiplayer potencijalno može riješiti ove razlike, trenutno ne funkcionira kako treba.
Ovo je ONLINE igra, pa je za igranje nužna stalna internetska veza. Svaki put kada uđete u novu zonu, prikazuje se “Finding Matchmaking”, ali nijednom nisam uspio pronaći druge igrače, unatoč tome što su se vizualno nalazili u mojoj blizini. Ne postoji opcija koja vam omogućuje da sami odaberete hoćete li igrati s drugima ili solo. Multiplayer je praktički nefunkcionalan, a sama svrha servera i tog sustava je upitna.
Borba se odvija u nekoliko faza, a zbog 2.5D grafike i side-scrollinga, preciznost je ključna. Iako neki udarci imaju veći domet, izuzetno je važno biti na istoj osi kao i neprijatelji, što ponekad može biti frustrirajuće. AI je dovoljno pametan da vas napada iz više pravaca, no često se dogodi da zamahujete u prazno dok neprijatelj stoji pored vas.
Ono što posebno privlači pažnju je način borbe i raznovrsnost napada kojima možete savladavati neprijatelje. Sve se temelji na combo sustavu, gdje koristite lagane udarce, teške udarce, posebne vještine koje vam pruža vaš duh Umbra, kao i mogućnost kotrljanja i izbjegavanja napada. Tu je i air attack, koji vam omogućava da bacite neprijatelje u zrak i nastavite ih napadati. Combo sustav je zanimljiv jer, primjerice, kombinacija tri lagana udarca i dva teška može onesposobiti neprijatelja i omogućiti vam izvođenje moćne kombinacije. Iako su mogućnosti eksperimentiranja brojne, igra vas ne vodi kroz te poteze niti pruža listu dostupnih napada, pa ćete ih morati sami otkrivati. Svaka sesija traje oko 15-20 minuta, a kad jednom uđete u ritam, lako se izgubiti u vremenu jer vas igra može potpuno zaokupiti.
Jedan od problema je u samim animacijama, koje su primjetno sporije u odnosu na one neprijatelja. Također, može se dogoditi da izvedete napad u krivom smjeru, jer prethodna animacija zaključava smjer napada, a ne možete ga promijeniti dok animacija, koja traje oko 3 sekunde, ne završi.
Drugi problem odnosi se na opremu. Čini se da u igri postoji puno različitih predmeta samo kako bi se popunio sadržaj, bez stvarne raznovrsnosti. Umjesto da oprema nudi raznolike kombinacije koje bi održale svježinu igre, bonusi i pogodnosti koje nudi često se ponavljaju. Nejasno je zašto postoji opcija “revive ally” kada multiplayer ne funkcionira kako treba. Također, ne postoji velika razlika u vještinama koje oružja pružaju – umjesto da svako novo oružje nudi nove sposobnosti, većina se samo ponavlja, ostavljajući dojam da nema stvarnog napretka. Primjerice, možete imati oružje s efektom lifesteala koje postane neupotrebljivo jer ste ga prerasli, pa iako ga ne želite zamijeniti, igra vas prisiljava da ga nadogradite na eventualno slabiji predmet kako biste mogli napredovati.
Treba istaknuti da igra nudi opciju kovanja i nadogradnje oružja i opreme. Predmete koji vam više nisu potrebni možete rastaviti kako biste dobili posebnu esenciju, koju zatim koristite za nadogradnju. Oprema se može nadograditi samo nekoliko puta, ovisno o njenoj rijetkosti. Također, na oružje možete dodavati dijamante koji pružaju specifične bonuse, no u praksi to nije pretjerano značajno.
Iako je Towerborne vizualno privlačna igra, njen umjetnički stil djeluje prilično jednolično. Većina elemenata igre, od boja do izgleda okruženja, izgleda vrlo slično. Iako grafika nije previše zahtjevna, svijetu nedostaje živosti. Pozornice kroz koje se krećete također su poprilično ponavljajuće – često se krećete lijevo-desno ili gore-dolje kroz ista šumska ili močvarna okruženja. Nedostatak raznolikosti u dizajnu brzo postaje zamoran, pogotovo kada opetovano susrećete iste neprijatelje i prolazite pored istih objekata, što smanjuje motivaciju za daljnje igranje.
S druge strane, igra nudi veliku slobodu u kreiranju vlastitog lika, a to možete činiti u bilo kojem trenutku. Postoji mnoštvo kozmetičkih dodataka koje možete ručno dodavati (što bi bilo bolje da se pojednostavi), iako ti dodaci služe samo vizualnom izgledu i nemaju stvarni utjecaj na igru. Teško je pronaći opravdan razlog za trošenje novca na kozmetiku, posebno kada većinu tih predmeta možete otključati putem dnevnih questova. Jedna od prednosti Towerbornea je ta što igračima pruža veliku slobodu – nema unaprijed zadatih pravila ili obaveza, već sami odlučujete kako ćete istraživati svijet.
Sve u svemu, Towerborne je prilično neobičan naslov. Ima potencijal da bude izvanredna igra, ali s Xboxom kao izdavačem, postavlja se pitanje čemu ovakav pristup. Praktički da bi sada igrali morate platiti 25€, dok će igra kasnije biti besplatna za igranje. Ako ste spremni svakodnevno ulagati svoje vrijeme u ovu igru, ona može pružiti dosta zabave i prednosti, no važno je biti oprezan. Iako autori igre trenutno tvrde da će monetizacija biti ograničena samo na kozmetiku, postoji mogućnost da se to promijeni.
Towerborne je opuštajući naslov koji vas ne vodi za ruku i neće vas frustrirati, no pojedini elementi, posebno multiplayer, mogli bi biti bolje izvedeni. Ipak, gledajući pozitivno, možemo se nadati da će developeri, poznati po The Banner Saga serijalu, uspjeti ostati dosljedni i odoljeti potencijalnoj pohlepi izdavača. Jednostavno ostaje taj osjećaj kao da su developeri dali više truda kozmetici, da sve izgleda što bolje, nego što su nekoliko puta konkretno testirali igru.