Image Alt

Kuvo TV

Prašina u prosincu 2 (7): Burnout 3: Takedown

Iako je serija Burnout možda krenula u drugom smjeru, Takedown će zauvijek ostati kreativna i inspirativna igra. Electronic Arts može biti ponosan što je pod svoje ruke imao ovakvu igru, jer je ova treća epizoda redefinirala žanr arkadnih trkaćih igara svojom uzbudljivom i agresivnom akcijom, nudeći nešto potpuno novo i neočekivano. Nažalost, ovaj naslov više nije dostupan za igranje na modernim konzolama osim ako koristite backward kompatibilnost na Xbox 360. No, ako još imate PlayStation 2, možete igrati ovaj naslov bez problema.

INFO BOX

Burnout 3: Takedown objavljen je 2004. godine za PlayStation 2 i Xbox One, a radi se o revolucionarnoj racing igri koju je razvio Criterion Games i objavio Electronic Arts. Prije Burnouta 3, Criterion Games bio je sukobu s EA-om zbog otkazanog skateboarding projekta. No, ove dvije tvrtke su se ponovno okupile pod jednim uvjetom: Criterion je zadržao kreativnu slobodu nad ovom igrom. Ovaj naslov prodan je u 2.3 milijuna kopija do 2006. godine, te je osvojio tri BAFTA nagrade i Golden Joystick nagradu za PS2 igru godine.

Igra je inspiraciju pronašla u agresivnoj prirodi EA-ove SSX serije, što je dovelo do fokusa na borbu umjesto klasičnog utrkivanja. Tako je nastala mehanika Takedown, u kojoj igrači osvajaju bodove za ubrzanje izbacivanjem protivnika s ceste. Dodatne značajke poput Aftertoucha i Crashbreakersa unijele su strategijsku dubinu, te su omogućile igračima da utječu na sudare i nakon što izgube kontrolu nad vozilom.

Mehanika boosta u ovoj igri postiže se kroz riskantnu vožnju, uključujući driftanje, izbjegavanje sudara u posljednjem trenutku i vožnju u suprotnom smjeru. Takedowni su ključni jer svaki uspješni udarac puni boost metar koji se može proširiti na četiri segmenta. Osim toga, mehanike kao što su Impact Time i Aftertouch omogućavale su igračima da u slow-motionu upravljaju olupinom svog vozila nakon sudara, nastojeći zadati dodatnu štetu protivnicima.

Burnout 3: Takedown nudio je nekoliko uzbudljivih modova:

  • Single Race: Klasična utrka protiv AI protivnika.
  • Road Rage: Cilj je ostvariti što više Takedowna prije nego što se vlastiti automobil uništi.
  • Crash Mode: Važno je uzrokovati što veću materijalnu štetu na prometnim raskrižjima.
  • World Tour: Glavna kampanja koja sadrži 173 događaja smještena u SAD-u, Europi i Aziji.
  • Multiplayer: Omogućava split-screen igranje i online natjecanja, iako su online serveri ugašeni 2010. godine.
  • Time Attack: Utrkujte se solo protiv vremena kako biste postigli najbolje moguće vrijeme.

Ovaj naslov bio je stvarno pamtljiv zbog neusporedivog osjećaja brzine koji je bio pojačan zamućenjem pokreta, kratkim animacijama i scenama, dinamičnim kutovima kamere, intenzivnim dizajnom zvuka i zanimljivim imenima sudara. Licencirani punk i rock zvučni zapisi dodatno su doprinijeli visokoenergetskom dojmu igre, a entuzijastični komentari spikera pojačali su opću atmosferu, sve to kako bi se stvorilo uzbudljivo iskustvo za igrače.

Nažalost, možda nikada neće vidjeti ovaj naslov na modernim konzolama, možda nikada neće ni doći za PC, ali jedno je sigurno, Burnout 3: Takedown bio je toliko dobar da je čak Burnout Paradise dobio svoj remaster prije njega… Apsurdno je da EA još uvijek odlučio objaviti jednu novu Burnout igru…