Prašina u prosincu 2 (10): Mount & Blade Warband
Ako otvorite Steam stranicu za Mount & Blade: Warband i pregledate recenzije, primijetit ćete da većina igrača ima između 300 i 1000 sati provedenih u igri. To dovoljno govori o vrsti igre koja nudi sate zabave, iako se nakon desetak sati igranja ne susrećete s mnogo novog sadržaja. Unatoč nedavnom izlasku Bannerlorda, trećeg dijela serijala koji nije primljen s oduševljenjem, Warband ostaje još uvijek vrlo aktivan. Modovi i dalje pristižu, a to je i glavni razlog zašto je ova igra postala toliko popularna. Svakodnevno je igra oko 5.000 igrača, a prije deset godina dostigla je vrhunac s impresivnih 33.000 aktivnih korisnika, što je značajan broj za tako malo stariju igru.
INFO BOX
Warband je samostalni dodatak srednjovjekovnoj sandbox strategijskoj akcijskoj RPG igri Mount & Blade. Najavljen u siječnju 2009., razvio ga je turski studio TaleWorlds Entertainment, a objavio Paradox Interactive 30. ožujka 2010. Godine 2014. Paradox je vratio izdavačka prava TaleWorldsu. Verzije za Xbox One i PlayStation 4 pojavile su se u rujnu 2016. Iako nema službenih podataka, procjenjuje se da je serijal dosegao prodaju između 5 do 10 milijuna primjeraka, dok je Bannerlord ostvario dodatnih 4 milijuna, što čini ovu seriju iznimno uspješnom za turski studio.
Radnja igre odvija se u srednjovjekovnoj zemlji Calradiji, baš kao i u originalnom naslovu. Igra počinje stvaranjem vlastitog lika i ulaskom u otvoreni svijet. Ako vam se sviđa ideja da krenete od nule, okupite skupinu plaćenika i vodite ih kroz bitke dok postupno jačate svoju moć, ovo je onda igra za vas. Glavna priča ne postoji, umjesto toga, izvršavate zadatke za različite frakcije kako biste stekli utjecaj i bogatstvo, okupljali veće vojske i na kraju odlučili o svom putu: služiti vladaru, zbaciti ga, postati vladar ili jednostavno samo pljačkati i osvajati.
Upravljački elementi u igri su prilično jednostavni, no borba je ono što Mount & Blade: Warband čini izvanrednim. Borbeni sustav je bogat i raznolik — od oružja i oklopa do konja i vojnika, sve pruža dubinu i mogućnost prilagodbe. Čak i 14 godina nakon izlaska, igra nudi najbolje borbene mehanike s konja u žanru. Jedan od rijetkih nedostataka su osnovna grafika i zvučni efekti, no to također znači da igra ne zahtijeva puno resursa i može se pokrenuti na slabijim računalima. Kada na otvorenoj mapi naiđete na druge skupine NPC-a, može doći do borbe, nakon čega igra prelazi u dinamično stvarno vrijeme.
Kako stječete ugled, otvaraju vam se brojne mogućnosti: možete raditi za plemiće, upravljati vlastitim selima i dvorcima, osvajati gradove i zapošljavati dodatne vojnike. Tijekom istraživanja mape naići ćete na suputnike koji vašoj vojsci mogu donijeti korisne sposobnosti. Igra je nelinearna i nema zadane ciljeve, ali krajnji izazov je osvojiti cijelu Calradiju. Upravo ta sloboda čini igru iznimno zabavnom. Koliko drugih igara nudi toliko mogućnosti i fleksibilnosti?
Osim izvornih frakcija, Swadia, Rhodoks, Vaegiri, Khergit Khanate i Nords — Mount & Blade: Warband uvodi šestu frakciju, Sarranid Sultanate. Ova nova frakcija dodatno obogaćuje političke opcije u igri i proširuje diplomatske mogućnosti. Također, igra donosi i multiplayer modove. Uklonjeni su RPG elementi i upravljanje kartom, a fokus je stavljen na izravnu borbu između igrača. Mečevi podržavaju do 200 sudionika, podijeljenih u dva tima koji pripadaju odabranim frakcijama.
Možda Mount & Blade: Warband još uvijek nije dostigao status klasika poput nekih drugih naslova, ali činjenica da ga i danas igra značajan broj ljudi, najviše zahvaljujući modovima, zaslužuje svoje mjesto u povijesti igara ili, kako bismo rekli, u „prašini klasika”. Samo zamislite koliko je ovo bilo revolucionarno prije desetak godina: mogli ste istraživati svjetove poput Gospodara prstenova ili uroniti u potpuno nova, fantazijska okruženja koja su potpuno mijenjala igru. Ako još niste isprobali ovaj naslov, vjerojatno ćete požaliti.
Danas, kada polako kročimo u 2025. godinu, možda nije isto iskustvo kao nekada, ali Bannerlord ima potencijal naslijediti Warband i ponovno osvojiti srca igrača. Pratkički se radi o istoj igri, samo je grafički nadograđena i uvedene su neke nove mehanike. Potrebno je samo da se igra konačno dovrši i da modifikacije postanu jednostavnije za izradu. Zamislite samo: možete se vratiti u Europu 1200. godine i pokušati vratiti Hrvatsku na kartu. Upravo ta sloboda i neograničene mogućnosti koje pružaju modovi čine ovu seriju toliko posebnom. To je razlog zašto, jednom kada zakoračite u svijet Mount & Bladea, teško prestajete igrati.