Prašina u prosincu 2 (16): Team Fortress 2
Team Fortress 2 jedna je od legendarnih igara Valvea i dalje se može igrati, čak 16 godina nakon izlaska. S više od 30 tisuća aktivnih igrača dnevno, impresivno je da je i dalje relevantna. Iako možda nije idealan kandidat za rubriku Prašina, vrijedi je spomenuti jer je mnogi od nas igraju još od 2007. godine. Kao čisto multiplayer iskustvo, TF2 se ističe velikim brojem modova i načina igranja, a tu možemo ubrojiti Payload, Capture the Flag, Control Point, Dodgeball, Saxton Hale, borbe protiv robota, parkour, prop hunt i još mnogo toga. Nije ni čudo da je igra ostala toliko popularna. Zanimljivo, Team Fortress 2 doživio je svoj vrhunac 13. srpnja 2023. godine, kada je dosegao čak 253.997 istovremenih igrača, a trenutno ima više od 100 tisuća recenzija.
INFO BOX
Jedna od stvari koje su TF2 učinile jedinstvenim je njegov prepoznatljiv crtani umjetnički stil, inspiriran komercijalnim ilustracijama 20. stoljeća, osobito djelima J.C. Leyendeckera i Normana Rockwella. Ovo je bio veliki odmak od realističnog izgleda većine pucačina tog vremena. Igra je nudila i pristupačan gameplay s devet raznih likova, što je omogućilo brzo učenje uloga i mehanika. Fokus na timsku igru i sinergiju među klasama stvarao je dinamično kooperativno iskustvo, a mogle su se mijenjati u bilo kojem trenutku. Pa još uvijek možete igrati kao Scout, Soldier, Pyro, Demoman, Heavy, Engineer, Medic, Sniper i Spy, te svaki ima jedinstvenu osobnost i specifične glasovne linije koje su ih činile nezaboravnima. Ono po čemu je igra najpoznatija jest njen humor (memovi) – od duhovitih glasovnih linija do pretjeranih izraza likova. Valve je dodatno oživio igru kroz seriju videa Meet the Team, koji su postali kulturni fenomen.
A sve to krenulo je od Team Fortress klasika…
Nadovezujući se na mehanike svog prethodnika, Team Fortress Classic, TF2 podigao je standarde za ovaj žanr. Bio je među prvim velikim igrama koje su uvele mikrotransakcije i ekonomiju kojom upravljaju igrači, uključujući šešire, crateove, oružja i druge kozmetičke predmete. Ova je značajka postala ključna nakon što je TF2 2011. godine usvojio free-to-play model. Valve je također omogućio igračima da kreiraju vlastite mape, kozmetiku i razne modifikacije, bez ikakvih ograničenja, što je dodatno produljilo životni vijek igre.
U svom vrhuncu, TF2 je redovitim ažuriranjima donosio nova oružja, karte i kozmetiku, a sve to kako bi se održala svježina same igre. Uz Counter-Strike, TF2 je značajno pridonio razvoju Valveove trgovine na kojoj danas možete pronaći toliko toga. Posebno su postali traženi rijetki predmeti poput šešira s neobičnim efektima (Unusual), koji su (još uvijek) dosezali iznimno visoke cijene na tržištu.
Jedan od glavnih razloga za dugovječnost TF2-a je nostalgija. Kada nemate što drugo igrati, TF2 je uvijek tu, te donosi više smijeha i zabave nego većina drugih igara. Uz to, igra je rasla paralelno sa Steam platformom i postala je simbol cijele generacije gamera. To je ujedno i glavni razlog zašto je Valve osvojio svijet.
Zašto je igra prestala dobivati novi sadržaj?
Veliko ažuriranje Meet Your Match iz 2016. godine smatra se ključnim trenutkom koji je doveo do smanjenja podrške za igru. Valve je od 2015. do 2016. surađivao s natjecateljskom scenom kako bi prilagodio TF2 kompetitivnom okruženju. No, novo ažuriranje uvelo je casual/competitive sustav koji nije zadovoljio očekivanja. Veliki broj igrača smatrali su ga lošim, odnosno donosio je određene frustracije i neintuitivan sustav povezivanja mečeva, što je rezultiralo rekordno niskim brojem igrača.
Uz to, Valve je preusmjerio resurse na druge projekte poput Dota 2, CS:GO i samu Steam platformu. Dodatno, Valveov nehijerarhijski stil upravljanja otežavao je koordinaciju ažuriranja pa je bilo pitanje vremena kada će igra uistinu umrijeti što se srećom nije dogodilo. Infrastruktura igre, temeljena na Source engineu, također se pokazala zastarjelom u usporedbi s modernijim hardverima, pa igra dobije pokoji manji update svake godine kako bi se i dalje mogla igrati.
Naslijeđe koje se nikada neće zaboraviti
Povijest i naslijeđe TF2-a ono su što ga čini posebnim. Njegov način igranja proizlazi iz klasičnih pucačina poput Quakea, dok su godine ažuriranja dodale slojeve složenosti i raznolikosti. Ono što igru ističe je mogućnost prilagodbe – svaki igrač može kreirati vlastito iskustvo kroz brojne opcije koje nadilaze gotovo svaku drugu igru ikad napravljenu. Različiti igrači igraju TF2 na potpuno različite načine, a sve to kako bi oblikovali vlastiti stil, pristup i priču. Iako ležerna atmosfera i humor olakšavaju tu raznolikost, prava srž ove igre leži upravo u činjenici da ona ne postoji. Nije definirana jednim stilom, već slobodom izbora i iskustvom koje se prilagođava svakom igraču.