Prašina u prosincu 2 (20): Thief: Deadly Shadow
Iako se možemo složiti da Thief: Deadly Shadows nije dosegao visine prvih dviju igara, i dalje nosi onu posebnu nostalgiju, privlačan strateški gameplay koji je obilježio taj jedan period stealth igara. Treći dio Thief serijala razvio je Ion Storm Austin, a objavio Eidos Interactive u svibnju 2004. godine. Igra je pomaknula granice stealth žanra spajajući različite stilove igranja te uvela inovativne mehanike koje su tada bile potpuno nove. Šteta što se Thief u konačnici prestao razvijati i dosta je dobro iskoristio sve značajke Unreal Enginea 2.
INFO BOX
Thief: Deadly Shadows prati avanture Garretta, vještog lopova koji se kretao prostranim srednjovjekovnim gradom prožetim steampunk estetikom. Igra je nastavila tradiciju stealth gameplaya, gdje su promatranje, dobro tempiranje i ostajanje neprimijećenim ključ uspjeha. U vrijeme kada su mnoge akcijske igre davale prednost borbi, Deadly Shadows ostao je vjeran svojim korijenima, te pokušao privući igrače koji su cijenili metodičan i strateški pristup igranju. Iako prodajne brojke nikada nisu otkrivene, a samim time ne znamo ni koliko je igrača uistinu zaigralo ovaj posljednji naslov prije remakea iz 2014. godine, teško je reći hoćemo li ikada dobiti nešto slično.
Novi naslov donio je revolucionarne stealth mehanike
Jedna od najrevolucionarnijih značajki bila je dinamična upotreba osvjetljenja i sjena, što je stealth gameplay učinilo realističnijim i uvjerljivijim. Garrett se mogao skrivati u sjenama kako bi izbjegao otkrivanje, a igrači su trebali manipulirati izvorima svjetlosti, poput gašenja baklji. Ovaj tehnički skok dodatno je unaprijedio samo iskustvo igranja, te pritom dao do tada svima koji su igrali ovaj naslov veliku slobodu. Za razliku od svojih prethodnika, igra je omogućila prebacivanje između perspektive prvog i trećeg lica, kako bi pružila više kontrole nad načinom igranja.
Po prvi put u serijalu, Thief je sadržavao City Hub – otvoreni svijet koji je Garrett mogao slobodno istraživati između misija. Mogli ste džepariti prolaznike, pljačkati kuće, prodavati ukradene predmete i kupovati novu opremu. Poboljšan je i sustav otkrivanja umjetne inteligencije; stražari i neprijatelji ponašali su se realističnije, reagirali na sumnjive zvukove ili na ugašena svjetla i oprezno odgovarali na Garrettove aktivnosti.
Misije u Thief: Deadly Shadowsu bile su raznolike i bogate atmosferom, a njihov dizajn bio je složen i otvoren, više se fokusirajući na kreativnost rješavanja. Unatoč nekim kritikama zbog tehničkih ograničenja na konzolama, igra je dobila široko priznanje zbog svoje atmosfere, inovativnih mehanika i pripovijedanja. S ocjenom 85/100 na Metacriticu, Thief: Deadly Shadows ostavio je snažan dojam kao naslov koji je uspješno redefinirao žanr, ali samo oduševio kritičare, ne i mainstream publiku. Opći dojam sugerira da developeri nisu imali jasan cilj kako stvoriti autentičnu Thief igru, a o tome nešto više u nastavku.
Usporedba s drugim Thief igrama
Igra | Godina izdanja | Developer | Glavne značajke |
Thief: The Dark Project | 1998 | Looking Glass Studios | Uvedena stealth mehanika, tamnija atmosfera |
Thief II: The Metal Age | 2000 | Looking Glass Studios | Poboljšan AI, veće razine, više gadgeta |
Thief: Deadly Shadows | 2004 | Ion Storm Austin | Dinamično osvjetljenje, open-world hub, 1./3. lice |
Thief (2014) | 2014 | Eidos Montreal | Reboot, moderna grafika, mješoviti prijem |
INFO BOX
Razvoj igre trajao je približno tri godine i započeo je 2001., nakon zatvaranja Looking Glass Studiosa – developera prvih dviju Thief igara. Projekt je preuzeo Ion Storm Austin, no nisu uspjeli uhvatiti onaj poseban duh koji je originalnim naslovima dao njihov kultni status. Upravo je to jedan od glavnih razloga zašto se igra nije najbolje prodala. Ipak, iako nije postigla mainstream popularnost, jedinstvena mehanika i atmosfera zadržali su igru relevantnom među ljubiteljima stealth igara.
Vrati nam se Garrette…
Nakon Thief: Deadly Shadows, serija je bila u mirovanju sve do izlaska reboota 2014. godine, jednostavno nazvanog Thief. Taj reboot, unatoč modernim vizualnim elementima, dočekan je s mješovitim kritikama zbog nedostatka šarma, dubine i inovativnosti originalne trilogije. Njegov mlak prijem dodatno je oslabio seriju, a uz sve nišu prirodu stealth žanra, s manje velikih izdavača spremnih ulagati u igre fokusirane na ove mehanike, budućnost Thiefa ostala je neizvjesna i pitanje je hoćemo li ikada vidjeti još jedan naslov iz Thief serijala.