Image Alt

Kuvo TV

Fairy Tail 2

INFO BOX

  • DEVELOPER: Koei Tecmo
  • PUBLISHER: Koei Tecmo
  • PLATFORME: PS4, PS5, PC, Switch
  • ŽANR: RPG
  • DATUM IZLASKA: 12. prosinca
  • PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC

Fairy Tail kao manga i anime predstavlja pravi primjer kvalitetnog proizvoda koji se može adaptirati na razne načine. Zahvaljujući svojoj opširnosti i dugotrajnosti, nije iznenađenje što smo dobili i drugi nastavak. Uvijek je zanimljivo vidjeti kako anime serijali dobivaju videoigre, no Fairy Tail 2 možda neće zadovoljiti sve fanove originalnog animea ili prve igre. Ključne zamjerke odnose se na oscilacije u kvaliteti same igre te promjene koje je Bandai Namco odlučio implementirati. Ipak, riječ je o solidnoj igri koja ima svoje adute, ali važno je znati u što se upuštate. Ova igra donosi linearno iskustvo s poluotvorenim svijetom i RPG elementima, fokusirajući se na narativ.

Radnja Fairy Taila 2 smještena je u završni arc originalne mange – Alvarez Empire Arc. Kroz poglavlja igre preuzimate uloge članova Fairy Tail guilda dok se bore protiv spomenutog carstva. Jedan od najpozitivnijih aspekata igre je što uključuje sve glavne i sporedne likove. Za one koji nisu upoznati s univerzumom, ovaj naslov nudi korisnu enciklopediju. Tijekom cut scena možete brzo naučiti osnovne informacije o likovima i svijetu, što je sjajan dodatak. Glavni protagonisti, poput Lucy i Natsua, prikazani su s puno pažnje prema detaljima, a  sve to kako bi bili prepoznatljivi i vizualno upečatljivi. Treba napomenuti da je dizajn ženskih likova istaknuo određene atribute, što je u skladu s izvornom vizijom autora mange.


Grafika povremeno oscilira u kvaliteti

Vizualna prezentacija igre zaslužuje pohvale za očuvanje duha mange i animea. Grafika i animacije uspješno dočaravaju atmosferu Fairy Tail univerzuma, dok soundtrack dodatno pojačava osjećaj napetosti, osobito tijekom borbi. No, unatoč dobrim prvim dojmovima, vizualni aspekt igre ima svojih nedostataka.

Naime, iako su animirane cut scene vrhunski izvedene, jako ih je malo, a statičnost u određenim pokretima likova umanjuje cjelokupni dojam. Ruke i tijela likova ponekad su ukočena, a položaji izgledaju neprirodno, kao da se jednostavno nije uložilo dovoljno truda u određene detalje. Otvorene cut scene, u kojima možete pomicati kameru dok likovi razgovaraju, doprinose osjećaju interaktivnosti, no problemi s pozicioniranjem kamere često smetaju tijekom ključnih trenutaka.

Priča je generalno solidno ispričana, bez previše preskakanja važnih događaja. Radnja se odvija prirodno i u skladu s očekivanjima, ali pati od čestih nepotrebnih scena. Konstantno vraćanje u guild i iz njega te učestali razgovori s manje bitnim likovima jednostavno je produžilo sam proces igranja bez pravog razloga. Super je što nam igra želi dočarati kako je to kada zarate dvije strane, ali taj dojam se ubrzo izgubi. Posebno zamara ritam igre zbog prekomjernog broja cut scena koje se često nadovezuju jedna na drugu. Taman kada je završila jedna, treba se učitati i druga. Problem se dodatno ističe tijekom borbi. Nije zanimljivo vidi kako Erza baca isto koplje već stotinu put, odnosno priprema se i baca ga, a određene animacije ne možete preskočiti.


Iako gameplay ima zabavne aspekte, ubrzo postane repetitivan

Gameplay se temelji na repetitivnim mehanikama i pritiskanju istih tipki, što može postati zamorno već nakon prvih nekoliko sati igranja. No, borbena u ovoj igri dijeli duhovnu sličnost s izvornim Active Time Battle sustavom Final Fantasyja VII. Dok početak donosi uzbuđenje kroz otkrivanje različitih napada, monotonija ubrzo preuzima jer mnogi potezi ostaju isti, a animacije se često ponavljaju. Preporučam korištenje kontrolera jer pruža ugodnije iskustvo nego tipkovnica. No, ključni problem gameplaya leži u nedostatku balansa. Prvih nekoliko sati pruža određenu dinamiku, ali kasnije prelazi u rutinu koja ne donosi previše uzbuđenja.

Igra pokušava umanjiti monotoniju kroz istraživanje svijeta, gdje možete razbijati kutije i vaze, skupljati resurse i izrađivati potrošne materijale. Dodaci poput Plue Shopa, gdje se razni predmeti dobivaju prikupljanjem malih snješkovića, donose nešto novo, ali oni su više opcionalni. Također, sistem praćenja napretka likova je sasvim dobro napravljen, s raznim atributima koji se povećavaju od razine 1 do 66, gdje dobivate osjećaj da neprijatelji nikada nisu jači od vas, što je jako dobro. Zbog velikog broja likova, Fairy Tail 2 sadrži automatsko povećavanje razine za one koje ne koristite aktivno, a to upravo smanjuje osjećaj kontrole nad ekipom. Žalosno je što su određeni likovi jako dobri, pa neke jednostavno nikada nećete koristiti.


Borbe protiv bosseva su zabavne

Nažalost, izvan borbi, aktivnosti su ograničene, pa nema prevelike raznolikosti. Međutim, upravo borbeni sustav čini srž zabave u ovoj igri, iako je u određenoj mjeri repetitivan. Borba nudi ukupno šest različitih vještina po liku, uz obično udaranje i imate jedan potez tijekom kojeg možete napasti nekoliko puta. Ključna mehanika temelji se na Fairy Ranku, koji se puni tijekom borbe. Svaki potez troši određenu količinu kristala, a jače vještine zahtijevaju više energije. Strategija dolazi do izražaja jer je potrebno prilagoditi pristup svakom neprijatelju na temelju njihovih jakosti i slabosti. Na primjer, led je slab protiv vatre, pa je ključno koristiti Natsua protiv takvih protivnika.

Neprijatelji imaju i zaštitni štit koji treba probiti prije nego što se mogu koristiti kombinirani napadi. Ove moćne akcije omogućuju istovremeni napad dvaju likova, donoseći dodatne prednosti poput buffova ili debuffova. Neke vještine ciljaju pojedinačne neprijatelje, dok druge pokrivaju širu grupu, ovisno o situaciji na bojnom polju. Kada se Fairy Rank napuni do određene razine, otključavaju se još posebniji potezi koji mogu značajno promijeniti ishod borbe, poput liječenja ili snažnih ultimativnih napada, a za te vrste napadanja već imate likove koji su zaduženi za to. Također, igra uvodi funkciju blokiranja, koja se povremeno može pokazati izuzetno korisnom.

Osim aktivnih likova na bojnom polju, igra omogućuje i podršku od support likova. Oni se nalaze u pozadini i povremeno koriste svoje posebne vještine kako bi pomogli timu. Međutim, veliki nedostatak jest činjenica da možete kontrolirati samo jednog lika u svakom trenutku. Iako je moguće mijenjati aktivne likove tijekom borbe, mnogi bi preferirali veću slobodu upravljanja cijelim timom istovremeno. Najveća zabava ove igre su epske borbe protiv bosseva, koje unose dinamiku i intenzitet u gameplay. Bossevi su izazovni jer imaju veliku količinu zdravlja i zahtijevaju dobro poznavanje mehanika. Ove bitke testiraju vašu sposobnost prilagodbe, odabira pravih vještina i iskorištavanja slabosti neprijatelja.

Posebno su zanimljive faze bosseva – nakon što ih prvi put porazite, oni prelaze u jaču fazu s novim potezima. Kasnije u igri borbe postaju još uzbudljivije kada se morate suočiti s više bosseva odjednom, što će od vas zahtijevati složenije strategije i precizno upravljanje timom. Također, bilo kada možete koristiti i spomenute potrošne materijale, bilo da se liječite, dajete buff svojim likovima ili jednostavno da bi pobjegli od borbe (protiv bosseva ne možete pobjeći).


Igra za posvećene fanove

Jedan od pozitivnih aspekata Fairy Taila 2 je način na koji igra postepeno uvodi nove mehanike. Na početku učite osnovne elemente borbe, zatim otkrivate kako preskakati zidove i uništavati prepreke, a ubrzo se pojavljuju i sporedni zadaci. Iako su ti zadaci uglavnom jednostavni, poluotvorena mapa unosi dozu izazova i slobode. Tijekom istraživanja mape možete pronaći korisne resurse razbacane po terenu, kao i snažnije neprijatelje, poput onih u mana poolovima, koji nude vrijedne nagrade. Osim toga, likove je moguće nadograditi pomoću posebnih predmeta zvanih Lacrima. Ovi predmeti omogućuju vam da povećate zdravlje, ojačate štit ili poboljšate napad svojih likova.

Fairy Tail 2 prvenstveno je osmišljena za dugogodišnje obožavatelje serijala – one koji su pratili priču od početka kroz mangu ili anime. Ta razina posvećenosti i poznavanja univerzuma čini igru manje pristupačnom novim igračima ili onima koji nisu upoznati s franšizom. Ipak, kvaliteta prikaza likova i animacija može privući pažnju čak i onih koji nisu fanovi. Iako igra nudi višesatno iskustvo, postavlja se pitanje je li vrijedna cijene od 70 €. Nakon prvih 10 sati igranja, većina mehanika počinje se ponavljati, a igra ne nudi mnogo novih sadržaja koji bi održali dugotrajni interes osim priče.

Za one koji žele isprobati igru, preporuka je pričekati popust. U tom slučaju, Fairy Tail 2 može biti dobrodošla zabava, te pružiti dovoljno zanimljivosti da vas zadrži unatoč nekim nedostacima u kvaliteti i inovativnosti. Unatoč ograničenjima, igra posjeduje određeni šarm koji će vas možda ugodno iznenaditi ako joj pružite priliku.


Recenzija nastala zahvaljujući review kopiji igre ustupljenoj od strane izdavača.