Image Alt

Kuvo TV

Indiana Jones and the Great Circle

INFO BOX

  • DEVELOPER: MachineGames
  • PUBLISHER: Bethesda Softworks / Xbox Game Studios
  • PLATFORME: Xbox Series X/S, PC
  • ŽANR: Akcijska avantura
  • DATUM IZLASKA: 9. prosinca 2024.
  • PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC

Indiana Jones and the Great Circle donosi pravo osvježenje za sve obožavatelje ovog legendarnog pustolova. Ova igra pruža autentično iskustvo koje ne samo da budi nostalgiju, već u potpunosti opravdava visoka očekivanja koja prate ovakav naslov. Od razrađene priče i zanimljivih zagonetki do povijesnih detalja i fascinantnih lokacija, svaki aspekt igre kreiran je s izuzetnom pažnjom i posvećenošću detaljima koji će oduševiti sve vrste igrače.

Radnja je smještena u razdoblje Drugog svjetskog rata, točnije u vrijeme kada je Japan započeo invaziju na Kinu, što pruža savršenu povijesnu i političku podlogu za avanture Indiane Jonesa. Glavni protivnici su fašisti i nacisti, a igra nas vodi kroz raznolika i fascinantna okruženja, od pustinja Egipta i crkava Vatikana, pa sve do snježnih Himalaja i mistične Kine. Svaka lokacija osmišljena je s nevjerojatnom pažnjom, a atmosfera se doslovno oživljava pred vašim očima. Grafika je također impresivna, dok povijesni elementi, poput arhitekture i religijskih simbola, dodatno pojačavaju već spomenuti osjećaj autentičnosti.

Film koji nikada nije snimljen

Indiana Jones and the Great Circle odmah će vas na početku impresionirati, jer donosi identične scene iz filma Raiders of the Lost Ark iz 1981. godine. Ikoničan trenutak kada Indy bježi od ogromne kamene gromade, dok drži zlatni kipić, savršeno postavlja ton za ono što nas očekuje. Taj uvod daje osjećaj koji će vas pratiti kroz cijelu igru, kao da doživljavate novi film Indiane Jonesa koji nikada nije snimljen.

Misteriozna krađa egipatskog artefakta odvodi Indianu Jonesa na još jednu međunarodnu avanturu. Ponovno će se morati suočiti s još jednim nacističkim arheologom, riješiti misteriju koja povezuje nekoliko velikih arheoloških nalazišta diljem svijeta, okupiti novu grupu saveznika i, naravno, spasiti svijet od misteriozne sile koju moderno društvo ne razumije dovoljno da bi je moglo kontrolirati.

Međutim, koliko god ova igra bila avanturistički zanimljiva i odlično izrađena u tom pogledu, neki elementi ipak nisu najbolje izvedeni, posebno borba. Naravno, Indiana koristi svoj poznati bič za penjanje, borbu i interakciju s okolišem. Tu su i parkour elementi, jasno označeni bijelom bojom kako bismo znali gdje se možemo kretati. Borba je kombinacija okršaja šakama i korištenja raznih oružja, od revolvera do automatskih pušaka, dok stealth elementi uključuju mogućnost šuljanja, bacanja predmeta za odvraćanje pažnje i skrivanja tijela neprijatelja.

Određene mehanike borbe nisu na traženoj razini

Problem nastaje u tome što borba ponekad djeluje nelogično, primjerice, potrebno je dva puta pogoditi neprijatelja sačmaricom da bi pao mrtav. Stealth elementi također su prilično površni, praktički sve se svodi na to da neprijatelje udarate po glavi ili koristite jednostavne animacije koje više namjerno naglašavaju da je Indy običan čovjek, a ne neki nevidljivi nindža. Jasno je da igra nije primarno dizajnirana s fokusom na borbu, ali unatoč tome, mehanike su dovoljno dobro izrađene da ne postanu dosadne vrlo brzo. Iako stealth i borbeni sustav nisu na razini nekih drugih igara, igra je općenito zabavna, pa ti elementi ne narušavaju ukupno iskustvo.

S druge strane, umjetna inteligencija u igri je prilično razočaravajuća, što je pomalo nevjerojatno za AAA naslov. Neprijatelji vas ponekad neće primijetiti čak i ako stojite točno ispred njih. Iako povremeno reagiraju na zvukove, vrlo brzo prestaju tražiti izvor ili vas ignoriraju. Njihova preciznost pri gađanju je također loša. Šteta je što u igri ima tako malo pucnjave, jer je postojalo puno prostora za uvođenje ovakvih tipova borbi, osobito zato što su borbe šakama vrlo zanimljive i zahtijevaju razne strategije.

Dizajn mape, karta (tlocrt zgrade ili mjesta) i sustav brzog putovanja putem oznaka (signpostova) olakšavaju navigaciju i smanjuju frustraciju kod backtrackinga, koji neće značajno utjecati na ukupno iskustvo igranja. Uz to, u igri ćete pronalaziti knjige koje vam omogućuju poboljšanje vještina, poput povećanja štete pri udarcima šakama, manje trošenje izdržljivosti prilikom penjanja ili povećanja kapaciteta inventara.

Zagonetke su raznolike, ali dosta jednostavne

Sustav inventara je prilično jednostavno osmišljen, te vam omogućuje da pronađete ono što vam treba. Valutu unutar igre zarađujete rješavanjem zadataka, pronalaskom tijekom igranja ili kroz posebnu valutu namijenjenu vještinama. Da, možete i krasti u ovoj igri. Dodatne vještine mogu se kupiti od različitih trgovaca, što je logičan dodatak igri, ali ostavlja dojam da je ova značajka uvedena prvenstveno kako bi se olakšalo igranje.

Jedan od najzanimljivijih dodataka je sustav prikupljanja tragova pomoću fotoaparata, koji ne samo da pomaže u rješavanju zagonetki, već i dodaje novu dimenziju istraživanju. Zagonetke su raznolike, od slaganja slika na prava mjesta i otključavanja škrinja do manipulacije svjetlom i zrcalima, a svaka zahtijeva određenu dozu razmišljanja. Ipak, te zagonetke su prilično jednostavne i lako razumljive, što je očito učinjeno kako bi bile pristupačne svima. Čak i ako zapnete, Indiana Jones će vam često izravno sugerirati na rješenja, sve kako bi se izbjegla određena frustracija, ali je donekle narušena ta težina tih zagonetki. Dapače, možete ih očekivati jako puno, osobito jer vas one prate do kraja igre.

Odlična glasovna gluma i predivna grafika

Priča je dodatno obogaćena upečatljivim likovima, poput novinarke Gine, svećenika Antonija i nacističkog arheologa Emmericha Vossa. Svaki od njih ima jasno definiranu osobnost i doprinosi razvoju priče. Gina, primjerice, pruža emotivnu dubinu igri kroz svoju potragu za sestrom, a kroz cijelu avanturu razvijat ćete suradnički odnos s njom. Također, iako su glavni protivnici fašisti i nacisti, igra uvodi i elemente nadnaravnog, što će itekako pružiti uzbudljive i neočekivane preokrete.

Vratimo se na tehničke aspekte ove igre. Iako igra izgleda spektakularno s grafičkog i zvučnog stajališta, postoji nekoliko tehničkih problema koji kvare ukupno iskustvo, posebno na Xbox Game Pass verziji. Problemi s učitavanjem shadera i učestalim rušenjem igre natjerali su me da potražim rješenja na internetu. Uklanjanje tekstura visoke rezolucije djelomično je riješilo problem, ali je razočaravajuće da igra koja je izašla prije nekoliko mjeseci još uvijek pati od ovakvih poteškoća.

Glazba i soundtrack savršeno prate atmosferu igre, vjerno dočaravajući osjećaj avanture i opasnosti. Glasovna gluma je iznimna; emocije likova i njihova mimika vjerodostojno prenose situacije u kojima se nalaze. Posebno vrijedi pohvaliti izvedbu Troya Bakera u ulozi Indiane Jonesa, njegova interpretacija ide do te mjere da stvarno zvuči poput Harrisona Forda. Također, Alessandra Mastronardi briljira u ulozi Gine, dok Marios Gavrilis uvjerljivo oživljava zlokobnog Vossa. Različiti jezici i naglasci, poput talijanskog, njemačkog i španjolskog, izvedeni su vrlo autentično i savršeno se uklapaju u ukupni dojam igre.

Ovaj naslov svakako ne smijete propustiti

U moru AAA naslova koji izlaze, često bez tražene kvalitete, Indiana Jones and the Great Circle izvanredan je naslov i avantura koja zaista zaslužuje ime slavnog arheologa. Čudno je koliko je igra zabavna, unatoč tome što neke mehanike nisu na željenoj razini; izgleda da su sve slabosti nadoknađene izvanrednim animacijama, cut scenama, avanturističkom atmosferom i nezaboravnim likovima, zbog čega sve manje dobre stvari padaju u drugi plan. Ako ste obožavatelj Indiane Jonesa, ovaj naslov ne smijete propustiti.


Recenzija igre nastala je na osnovu verzije dostupne putem Xbox Game Passa.