[Remake, remaster ili reboot]: Tomba!
U našem novom serijalu u kojem istražujemo određenu igru i njene mogućnosti da se pojavi ”u novom ruhu” u bliskoj budućnosti, krenuli smo s jednom manje poznatom igrom.
Radi se o platformeru Tomba! prema kojem nismo dosad skrivali simpatije. Kada se pojavio na PSN-u 2021. godine, popratili smo prvi nastavak sa recenzijom, a serijal je bio tema i GG Prašine. Također, Tomba! 1 i 2 su se našli na čak dvije liste, 19 PlayStation klasika koje bismo voljeli vidjeti na PlayStationu 4 te u članku o 10 igara sa PlayStation One konzole kojima želimo sudbinu sličnu Crash Bandicootu.
Sasvim je onda razumno zapitati se hoće li ikad doći novi nastavak, ili bar remake ili remaster prijašnjih klasika.
Prva stvar koja pada na pamet oko Tombe je licenca i mogući problemi s istom. Na igri je radio Whoopee Camp, poprilično nepoznata tvrtka na ovim prostorima, koja je od 1997. do 2000. godine, su svoju budućnost praktički uložila u Tombu. Na čelu studija je bio Tokuro Fujiwara, koji je radi na puno poznatijim igrama kao što su Megaman i Ghost ‘n’ Goblins.
Unatoč pohvalama kritike, pogotovo za drugi dio, Tomba! i Tomba! 2: The Evil Swine Return su imali poprilično lošu prodaju, i nisu mogli izvući tvrtku iz bankrota. Kao što smo jednom pisali, Tomba! 3 je bio u planu, tako je govorio davno Fujiwara. Čak je postojala alpha verzija, no rad na igri se prekinuo raspadom Whoopee Campa. Veliki broj ljudi uključenih u studio je tada otišao u Access Games, a za njih donekle znamo zbog rada na razni akcijskim RPG-ovima i avanturama kao što su Drakengard 3, Lord of Arcana, pa čak i na Devil May Cry 4: Special Editionu i flight simulatorima, točnije Ace Combat serijalu.
U svakom slučaju, nisu im strani remasteri i poliranje starijih igara, pa ih tako imamo navedene kao važne aktere za Mega Man Zero/ZX Legacy Collection koji je izašao prošle godine, kao i za Final Fantasy VIII Remastered. Poprilično blisko surađuju sa Bandai Namcom, Square Enixom ali i Capcomom, specijalizirali su se za razne portove i remastere, a za očekivati je da će u budućnosti dobiti još neke jače projekte. Neki očekuju da upravo oni rade na Capcomovih fighting klasicima, pa možda i velikom remakeu Marvel vs. Capcoma 2 (iako će to vjerojatno preuzeti Digital Eclipse ili Koch Media, ali to je priča za drugi članak).
U svakom slučaju, problemi s licencama bi, zbog ukidanja Whoopee campa, mogli biti dio prepreke. No, podsjećamo kako su obje Tomba igre bile do PSClassics igara za PlayStation 3 konzolu. To može značiti da ipak nije problem dobiti dozvolu od njih (ili samoga tvorca, ovisno o načinu na koji se to pravno riješilo) da se igra vrati u distribuciju. Samo to što se uspjelo igru staviti u nekakvu ponudu prije deset godina, daje nadu za to da problemi s pravima i nisu toliko veliki. U ovom trenutku, izgleda, prava na igru imaju Monkey Paw Games.
Monkey Paw Games su američka gaming tvrtka koja se specijalizirala za lokalizaciju raznih japanskih starijih igara na američko tržište. Među poznatijim projektima navedeni su Class of Heroes RPG serijal. Jedini veći projekt što se tiče igara je bio Retro Rush 2014. godine u skklopu kojeg je Tomba upravo i izašla za PlayStation 3, zajedno sa još nekoliko PS One klasika: Double Dragon, Lucifer Ring, The Firemen 2: Pete and Danny, Hyper Crazy Climber, Wolf Fang. Najviše pozornosti ej dobio upravo Tomba! 2, te je oduševljeno recenziran i na našem portalu. No, očito je uspjeh bio premlak, pa se MonkeyPaw nikad nisu ni vratili sa sličnom kolekcijom. A danas najviše rade na tabletop RPG-ovima.
IMA LI ŠANSE?
Uzimajući u obzir da je svaka tvrtka koje j pokušala nešto s Tombom bankrotirala ili promijenila način poslovanja, teško je vjerovati da ćemo vidjeti nastavak Tombe. Remaster ili portu u ponudi na novim konzolama je moguć, no također teško vjerojatan jer, unatoč hvali koju igra dobiva od strane mnogih koji su je igrali (pogotovo drugi dio) Tomba nigdje nije imala dovoljnu popularnost, pa ni prodaju. Od nje su se bolje prodavali i Gex i Croc, a njihove remakeove tek čekamo. Gex bi mogao i doći, no o Crocu je sve manje spomena, unatoč tome što nam razni stari platformer klasici dolaze u zadnje vrijeme.
No, nada mala ipak postoji. Tokuro Fujiwara se vratio ove godine i kao savjetnik sudjelovao u izradi Ghosts ‘n Goblins Resurrectiona. Tu je, doduše, bilo lako srediti prava i licence i surađivati s Capcomom, ali ono što je zanimljivo je navod sa njegove Wikipedia stranice da je 2018. godine opet pokrenuo Whoopee Camp. Navodi se kako je to napravio samo zbog ovakvih konzultantskih poslova, a vjerojatno će upravo raditi na ovim ”većim” igrama. Za Tombu se čini skoro pa nemoguće da se išta napravi.
Tombu je zasad najbolje igrati na PS One konzoli ili putem emulatora. I dok nada ostaje, možda preko Kickstartera jednoga dana kad je se netko sjeti, ipak se čini da će ikakav remake/remaster/reboot biti nemoguć još duže vremena.
Od 1 do 10, koliko je onda moguće da vidimo išta od Tombe?
NASTAVAK- 1/10
REMAKE – 2/10
REMASTER – 3/10
REBOOT – 2/10