Image Alt

Kuvo TV

[GG KOMENTAR]: Zašto je Palworld postao toliko popularan?

Ako odlučite u Google tražilici upisati Pokémon survival game, naići ćete na igru pod nazivom Palworld, koja je nedavno prodana u pet milijuna primjeraka, te ju je istovremeno igralo 1.3 milijuna ljudi. Mnogi tvrde da ova igra podsjeća na Pokémon. Osim što omogućuje hvatanje različitih stvorenja i napredovanje kroz razine, također sadrži vrlo sličan izgled samih Pokémona iliti njihove kopije, dok istovremeno dijeli sličnosti s Arkom, gdje su prisutne puške, preživljavanje kroz prikupljanje resursa i nadogradnju baze. Neki čak idu toliko daleko da je uspoređuju sa Zeldom i Valheimom. Međutim, pomalo je tužno što Palworld prima kritike zbog sličnosti s Pokémonom, dok se, primjerice, o samom načinu igranja uopće ne komentira, a upravo o tome se trebaju voditi najveće diskusije. Kao da je to jedina igra na svijetu koja sliči Nintendovom hitu. Kao da se nikad nije čulo za Cassette Beasts, Coromon, Temtem, Nexomon i ostale slične igre.

Prije dvije godine, tvrtka Pokémon je odlučila tužiti šest kineskih tvrtki koje proizvode mobilne igre zbog kršenja autorskih prava i nelojalne konkurencije. U pitanju je bila igra za mobitele Pocket Monster Reissue (Koudaiyaoguai Fuke na kineskom) za koju se tvrdilo da je klon Pokémona. Što je zapravo i bila istina, jer veliki broj mobilnih igara besramno kopiraju Pokémon i to sve prolazi ispod radara. Može li se to dogoditi i s Palworldom? Vrlo vjerojatno ne. No, s druge strane, Pocketpair, studio koji je razvio Palword, također nije etički “čist” jer postoje sumnje da koristi generativan AI u svojim igrama. U osnovi, generativni AI, o kojem smo već ranije pisali, može “naučiti” strukturu i obrasce iz skupa podataka i zatim samostalno generirati nove primjere koji su slični onima koje je naučio. Primjerice, pal (tako se zovu vaši pratioci u Palworldu) koji se zove Anubis dosta je sličan Lucariju iz Pokémona. Vrlo vjerojatno jer je AI uzeto sličnosti, dodao neke osnovne karakteristike Anubisa kao boga iz egipatske mitologije, pomiješao ih i stvorio spomenutog pala.

Prije stvaranja Palworlda, Pocketpair je lansirao Craftopiju, open-world survival igru koja je objavljena u ranom pristupu, ali nikada iz nje nije izašla. Razlozi za tu odluku nisu poznati, ali tvrtka se očito odlučila preusmjeriti na novi projekt. Mnogi zapravo ističu sličnosti te igre s Palworldom: ista borba, ista mehanika preživljavanja, ista automatizacija, isti sustav dungeona, isti sustav gradnje itd. Osim toga, predsjednik i glavni izvršni direktor studija PocketPair, Takuro Mizobe, također je osoba koja je uvelike uključena u područje tehnologije Crypto/Web3/NFT te je otvoreni zagovornik stvaranja sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom.

Izgled Anubisa (Palworld) u odnosu na Lucarija (Pokémon)

Međutim, do sada nisam vidio konkretni dokaz koji potvrđuje takve tvrdnje. Potpuno razumijem razloge za navedene optužbe, s obzirom na to koliko neoriginalno sve izgleda. Čini se kao da su ručno odabrali određene Pokémone i tek neznatno izmijenili dizajn, dok ostali modeli za predmete i strukture izgledaju kao generički elementi koje možete pronaći u Unreal storeu. Bez obzira na to, ne mogu zanemariti činjenicu da ova igra izaziva mnogo crvenih zastava koje sugeriraju da se možda nešto sumnjivo događa iza kulisa. Posebno je čudno što nedostaje bilo kakva konceptualna umjetnost ili programerski blog, što često možete pronaći na internetu u vezi s drugim projektima.

Upravo zbog toga se stvorila velika drama na internetu, gdje su igrači doslovno tražili sličnosti u sitnim detaljima s Pokémonima i Palovima, pa je ovo bila vruća tema na društvenim mrežama nekoliko dana (i još uvijek traje). Ipak, treba pogledati drugu perspektivu ove situacije. Ovo zapravo dosta dobro ide u korist Palworldu, jer se o igri konstantno raspravlja i priča. Neizbježno je da će se komentirati o sličnostima, a možda najinteresantnija situacija je da je Pocketpair također iz Japana i doslovno se pred nosom Nintendu kupa u slavi. Ono što je sigurno privuklo svakoga je činjenica da možete koristiti puške, doslovno zaklati palove, istražiti ogroman otvoreni svijet i igrati u kooperativnom multiplayeru. Osim toga, tu su i survival elementi, te igra od vas ne zahtijeva ogroman grind kako bi prešli određen dio igre. Međutim, to je sve unutar nje površno, ipak se radi o Early Access naslovu, a glavni razlog zašto ga svi igraju je jednostavan: Ako ga već svi igraju, zašto ne bih i ja? Svi su željni iskusiti ono oko čega se stvorio određen hype, kako bi poznati novinar Douglas Murray rekao – ludilo mase.

Vjerujem da će Palworld biti sjaj koji neće dugo trajati, odnosno imat će kratkotrajan utjecaj. Iskreno vjerujem da će pokrenuti masovni trend igara unutar gaming industrije koje se bave kroćenjem i hvatanjem čudovišta u otvorenom svijetu, na način sličan tome kako je Minecraft popularizirao razaranje okoline ili je Stardew Valley potaknuo interes za poljoprivredu. Možda će većina developera vidjeti priliku o tome da se creature-collecting žanr dosta dobro prodaje. Dio mene se nada da budućnost industrije neće biti obilježena nedostatkom truda te generiranim, plagiranim igrama. Industrija već doživljava fazu u kojoj je programerima ugodno reproducirati istu igru četiri puta s minimalnim ili nikakvim poboljšanjima.

Slično kao i kod Temtema, velik dio uzbuđenja i uspjeha proizlazi iz inata. Obožavatelji Pokémona, frustrirani stanjem svoje vlastite franšize, istražuju opcije koje nude slično iskustvo ili pokušavaju potaknuti konkurente da ponude nešto inovativno kako bi Game Freak i The Pokémon Company napokon otvorili oči. Kad smo zadnji puta vidjeli Pokémon igru koja sadrži survival elemente? Palworld možete kupiti samo za 26€, imate slobodu kod kreacije svoga lika, nema mikrotransakcija za bilo kakve neobavezne kupnje u igri i postoji mogućnost da će pružiti više sadržaja od nekih AAA igara. Stoga za kraj ostavljam jedno otvoreno pitanje: Je li Palworld uistinu samo brzi profit ili će se doista pretvoriti u nešto jedinstveno tijekom određenog vremenskog perioda?