Bili smo na Zagreb GameDev Meetupu, gdje je predstavljeno sedam hrvatskih igara
U petak, 8. ožujka, Zagrebački inovacijski centar bio je domaćin susreta domaćih proizvođača videoigara pod nazivom Zagreb GameDev Meetup, koji je prvi put održan uz podršku i (su)organizaciju Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC). Na susretu su predstavljeni projekti koji su dobili sredstva putem Javnog poziva za poticanje razvoja projekata i proizvodnje videoigara za 2021. i 2022. godinu. Drugi susret planiran je za lipanj, kada će biti predstavljana druga ekipa developera i igara.
Državni tajnik iz Ministarstva kulture i medija, Krešimir Partl, naglasio je u uvodnome govoru da se 2018. godine, kada su radili na novom audiovizualnom zakonu, Ministarstvo prvi put susrelo sa predstavnicima industrije game dizajna što je rezultiralo vrlo dobrim prijateljstvom: “U svojih osam godina na dužnosti državnog tajnika u Ministarstvu kulture i medija, najponosniji sam na ovu reformu. Željeli smo potaknuti kreativnost i promijeniti svijet videoigara na način sličan filmu. U idućem mandatu zaslužujete jaču poziciju unutar audiovizualnog zakona i znatno veće financiranje od trenutnog, te ćemo nastojati izgraditi model sličan onome u filmskoj industriji na europskoj razini.”
Cartographers – Potior LG (Lovro Gašparac)
Cartographers je dungeon-crawler igra s mehanikama escape rooma, istaknuta humorom, neobičnim vizualima i zanimljivim zagonetkama. Ovaj naslov razvijen je u suradnji s Gamechuck studijem i crpi inspiraciju iz klasičnih dungeon-crawlera kao što su Eye of the Beholder, Black Crypt isl.
Međutim, u Cartographersu se veći naglasak stavlja na istraživanje dungeona i rješavanje raznolikih zagonetki, pa je borba svedena na minimum. Cilj je nadmudriti neprijatelje, mapirati područje i osvojiti nagrade nakon uspješnog završetka misije. Neprijatelje će biti moguće nadmudriti korištenjem različitih čarolija, poput zamrzavanja, teleportacije ili upotrebe raznih predmeta i slično.
Igra se ističe po kombinaciji 2D i 3D okruženja, gdje je čitav dungeon i okruženje prikazano u 3D-u, dok su crtani likovi prikazani u 2D-u. Što više dungeona istraže, igrači će biti nagrađivani raznim vrijednim stvarima, poput opreme, napitaka i slično. Osim toga, igra nema nikakve posebne ekrane, već se korisničko sučelje svodi na mehaničke ruke koje omogućuju biranje inventara i slično.
Cave Hikers – Porcupine Parkour (Zvonimir Barać)
Cave Hikers je point & click avantura sa zagonetkama u mračnom, ali šarenom pećinskom svijetu prepunom čudnih bića, stvari i pojava. Cijela igra je bez riječi, te sve je prikazano kroz animacije likova, crteže i zbunjeno vrištanje. Čak i pogrešno” prelaženje igre zamišljeno je da ima određenu količinu zabavnih reakcija.
Igra teži apsolutnoj opuštenošću; tražite predmete, kombinirate ih i rješavate zagonetke. Sve je ručno rađeno i dizajnirano pa nema ponavljajućih elemenata. Također, demo verzija ove igre bit će dostupna za igranje tijekom idućeg Steam Next Fest događaja koji nas očekuje u šestom mjesecu.
Uz igru dolazi knjiga koja sadrži slike iz igre u obliku PDF-a za ispis i čitanje. Ova knjiga bez riječi prikazuje skice flore i faune, ali također uključuje recepte za čarobne napitke koje će igrač miješati unutar igre.
Ča je život vengo fantažija – Jaka produkcija (Martin Babić)
Ča je život vengo fantažija je humoristična point & click avantura u kojoj se krećemo lijevo i desno i imamo interakciju s objektima i likovima. Naime, troje klinaca igralo se na groblju pokušavajući prizvati duhove. No, umjesto duha, iz groba izađe Kostur. Razočarani što nisu vidjeli pravog duha, klinci odlaze prije nego što se novoprizvani Kostur uspije snaći.
Bez informacija što ovdje radi i tko je on uopće, Kostur kreće istraživati svijet kako bi eventualno otkrio odgovore na ta i druga pitanja. Igra se oslanja na klasične žanrovske mehanike, odnosno svedena je na narativ bez borbe i sadrži određenu vrstu humora.
Go Home Annie – Misfit Village (Mladen Bošnjak)
Go Home Annie: An SCP Game je horor avantura iz prvog lica smještena na neodređenoj lokaciji u Žumberačkom gorju. U njoj ćemo preuzeti ulogu Annie, niže zaposlenice zaklade SCP, inače tajne organizacije namijenjene osiguravanju i obuzdavanju paranomalnih entiteta i zaštiti javnosti od njih. U igri ćemo rješavati zagonetke, razgovarati s čudnim entitetima i istražiti različita područja kako bismo razriješili tajne SCP-a.
Mladen Bošnjak, redatelj igre, otkrio je kako su uspostavili suradnju s izdavačem, privukli velik broj igrača, te opisao proces razvoja igre. Također, naglasio je prisutnost hrvatskih elemenata, poput sličica koje župnik donese tijekom blagoslova kuća. Osim toga, istaknuto je da će igra imati linearan pristup istraživanju.
Izdavač ove igre je Nordcurrent iz Litve, a trebala bi izaći 2024. godine za PC, PlayStation 4, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Profesor Baltazar – Gamechuck (Aleksandar Gavrilović)
Videoigra temeljena na najpoznatijem hrvatskom animiranom liku, Profesoru Baltazaru, oblikovana je kao puzzle avantura s 13 samostalnih nivoa, pri čemu je svaki nivo osmišljen na način sličan epizodama istoimene kultne serije.
Prolaskom epizoda igrači otključavaju dokumentarne snimke u kojima uče o povijesti Zagrebačke škole animiranog filma te procesu izrade klasične animacije. Projekt stavlja naglasak na očuvanje izvornika te mehanike i progresiju gradi kako bi ostao vjeran strukturi originalnih djela. Kada završite s igranjem jednog nivoa, možete pogledati originalnu epizodu iz dječje serije na istu tematiku.
Gamechuck studio u suradnji sa Zagreb filmom razvija Profesora Baltazara, a planira povremeno objavljivati nove sezone u igri, odnosno očekuje nas 13 epizoda trajanja po deset minuta kada igra bude službeno objavljena. Osmišljena je kao zabava za cijelu obitelj i pružat će hintove igračima ako zapnu u rješavanju zagonetki.
The Dunkers – Umjetnička organizacija PET RUSA (Frano Petruša)
The Dunkers je zabavna i edukativna arkadna košarkaška igra za jednog ili vise igrača, atraktivnog stripovskog vizualnog stila i upečatljivog pristupa animiranju dinamičnih pokreta košarkaških poteza koja poziva korisnike, prvenstveno djecu, da u ruke uzmu pravu loptu i naučene poteze sami pokušaju izvesti na košarkaškom igralištu.
Igra odaje počast našem najvećem sportašu, Draženu Petroviću, a u njoj su likovi djeca koja oponašaju poteze svojih sportskih idola. Košarka se igra 1-na-1 i odvija se na jednom ekranu.
Uz jednostavne savjete i trikove, djeca mogu pokušati pravilno pucati, driblati, fintirati ili skakati. Igra također sadrži i narativni story mode u kojem igrači prate razvoj i proboj jednog dječaka do njegovog košarkaškog sna.
Vučedol – Bad Elektron (Andrija Zorić)
Vučedol je deck-builder igra s rougelite elementima koja obuhvaća kulturne aspekte Vučedola i razvoj metalurgije, posebice proizvodnju bakra koja je postojala prije 5000 godina. Naime, radi se o duhovnom nasljedniku jednog drugog naslova koji je u izradi i sadrži iste mehanike igranja, ali nam iz Bad Elektrona nisu otkrili o kakvoj se igri radi. Inspiracija za priču ove igre crpi se iz ne toliko poznate povijesti Vučedola, uključujući i praksu ljudskog žrtvovanja koja je bila prisutna u to doba.
Radnja prati šest likova, pri čemu je kraljica Teuta, kao potomkinja Ilira, glavna protagonistica. Ostali likovi uključuju vrača, redovnicu, travarku, kovača i kuhara. Ovi likovi pružaju igračima mogućnost da kupove resurse za olakšano napredovanje te pomažu u suprotstavljanju bossevima, koji su u stvarnosti zli duhovi. Kroz priču istražujete ljudske strane i fantastične elemente Teutinog karaktera, dok pokušavate spasiti selo. Neprijatelji nisu generirani proceduralno, nego su točno određeni.
Igra uključuje osnovne elemente rougelike žanra, poput različitih događaja tijekom igre, mogućnosti liječenja i nasumičnog otkrivanja novih stvari, slično kao u Darkest Dungeonu. Svaki put kada poraze neprijatelje, igrači dobivaju narativni segment, nakon čega se pripremaju za dodatno igranje.