[OSVRT]: Je li Helldivers 2 stvarno na rubu propasti ili se radi o nečemu drugom?
Helldivers 2 je nedavno bio u fokusu zbog članka u Forbesu koji je istaknuo značajan pad broja igrača. Članak je naveo da je igra izgubila 90% svojih igrača, što su neki pripisali problemima s integracijom PlayStation Networka (PSN). Drugi su smatrali da naslov članka ne prikazuje u potpunosti novonastalu situaciju.
Važno je stoga razjasniti da je uistinu došlo do značajnog pada broja istovremenih igrača, od vrhunca od 459.000 na oko 45.000, što predstavlja smanjenje od 90%. Međutim, to ne znači nužno da je 90% svih igrača napustilo igru. Pojam “igrač” u ovom kontekstu varira od onih koji igraju intenzivno do onih koji igraju povremeno.
Istovremenost (Concurrency – CCU) mjeri koliko ljudi igra igru u isto vrijeme. Ova metrika je važna, ali može biti zavaravajuća ako se ne razumije pravilno. Visoka početna istovremenost često opada kako zainteresiranost za igru opada i trajanje samog vremena igranja kod igrača se skraćuje.
Na istovremenost Helldiversa 2 utjecalo je nekoliko faktora. Igra je imala visoku angažiranost tijekom launcha, ali su problemi oko balansiranja igre i raznolikosti sadržaja uzrokovali pad interesa. Isto tako, obavezno povezivanje PSN računa za PC igrače uzrokovalo je određenu frustraciju i vjerojatno pridonijelo padu broja istovremenih igrača.
Međutim, novi sadržaj je ključan za održavanje interesa igrača. Helldivers 2 je bilježio privremene skokove u broju igrača s raznim updateima, kao onaj koji je uveo novi planet sa džunglama. No, održavanje tih brojeva zahtijeva redovita i zanimljiva ažuriranja u čemu se zapravo ova igra još uvijek nije dokazala.
Naime, i sami developeri su priznali da su prethodno izdavali tjedne zakrpe i hitne popravke, au svibnju su naglo usporili. Od tada, sav novi sadržaj dolazio je na mjesečnim bazama, s time da je igra objavljena prije pet mjeseci. Što nas dovodi do toga da je igra uspjela čak pet mjeseci održati konstantnu bazu igrača. Očito sav noviji sadržaj nije uspio vratiti stare igrače.
Osim toga, gledanost na Twitchu za Helldivers 2 pala je s 150.000 na oko 7.500 gledatelja. Ovaj pad nije neuobičajen, jer veliki streameri koji inicijalno privlače velike publike često prelaze na druge igre, što dovodi do prirodnog pada gledanosti. Također, igre poput Apex Legendsa i Fortnitea održavaju visoku istovremenost jer su izgradile snažnu, konzistentnu bazu igrača tijekom vremena. S druge strane, Helldivers 2 je još uvijek novi naslov, pa nema toliko snažnu bazu igrača i nije jedini koji se suočava s ovakvim problemom; za primjer možemo uzeti Palworld.
Može li se onda Helldivers 2 ikako „spasiti“? Uvođenjem treće frakcije ili širenje svemira igre s velikim dodatcima sadržaja, mogli bi privući igrače natrag. Nažalost, Helldivers 2 naglašava tipičan životni ciklus novih igara, s početnim uspjehom praćenim prirodnim padom zainteresiranosti igrača za igru. Iako trenutni brojevi mogu izgledati alarmantno, ovaj naslov itekako ima potencijal za stabilizaciju i rast.