Prašina u prosincu 2 (24): Kingdom Hearts 2
Za sami Badnjak pripremili smo vam nešto – bajkovito. A malo je toga u velikoj povijesti video igara što je toliko bajkovito kao Disneyevi svjetovi. Pogotovo kombinirani sa Final Fantasy likovima, novima i starima, i pod redateljskom palicom Tetsuya Nomure. Volite li akciju, predivnu atmosferu, dirljive završetke, zaplete i rasplete zbog kojih skačete po sobi i pričate na glas, iako ste svjesni od samog početka da u prostoriji nema nikoga osim vas? Ako ste takva osoba, ako ste se prepoznali barem u većini toga što je navedeno, onda zasigurno volite RPG-ove, vjerojatno volite i Final Fantasy, vjerojatno ste nekad voljeli, a danas bar donekle prihvaćate Disneyeve likove. Onda će vam se zasigurno svidjeti, ili vam se već odavno sviđa, nevjerojatna suradnja i projekt tih dvaju svjetova – Kingdom Hearts.
Squareovo i Disneyevo najveće blago, najveća dostignuća zbog kojih ta imena danas i znamo spojila su se zajedno u prekrasno carstvo puno boja, adolescentne nevinosti, bajkovitih mješavina različitih imaginarnih dijelova već imaginarnih svjetova. Kingdom Hearts, ili bolje rečeno, u ovom slučaju Kingdom Hearts 2 je avantura koja će vas privući (ili odbiti) zbog svoje komercijalne jednostavnosti, zadržati zbog zanimljive ideje i izvedbe te će vas natjerati da ostanete u njoj sve do kraja zbog odlične priče u stilu najboljih animea i Disneyevih filmova.
“There is so very much to learn.”
Kako bi vas što pobliže upoznao sa Kingdom Hearts 2 svijetom treba ponešto reći o prvijencu koji je sve ovo započeo. Kingdom Hearts je takozvana ”hibridna akcijska RPG igra ” izašla 2002.godine koja se ubrzo nakon izlaska proslavila ponajviše zahvaljujući prvoj kolaboraciji dvaju velikih gamerskih izdavačkih i proizvođačkih kuća Squarea i Disneya. Igra je kombinirala radnju i mjesta radnje iz Disneyevih serija i filmova zajedno sa Squareovim Final Fantasy RPG serijalom. Iako je glavna radnja u igri obuhvaćala originalno smišljene likove za ovu igru, likovi iz obje tvrtke su igrali veliku ulogu tijekom igranja igre i u samoj radnji koja se odvijala. Kingdom Hearts je odmah nakon izlaska doživio veliki komercijalni uspjeh.
KINGDOM HEARTS 2
Kingdom Hearts II je akcijski RPG razvijen od strane Square Enixa u suradnji s Disney Interactive Studiosom. Igra je objavljena 22. prosinca 2005. u Japanu, a 28. ožujka 2006. u SAD-u te 29. rujna 2006. u Europi, isključivo za PlayStation 2. Kingdom Hearts II dobio je visoke ocjene od kritike i igrača. Jedna od najhvaljenijih scena je uvodna scena s Roxasom, a jedna od najutjecajnijih i najpopularnijih pjesama u tom desetljeću, a da je iz videoigara, je pjesma Hikaru Utada, My Sanctuary:
Do danas, Kingdom Hearts II je prodan u više od 4 milijuna primjeraka, postavši tako jedan od najuspješnijih naslova za PlayStation 2. Remasterirana verzija, Kingdom Hearts II Final Mix, uvrštena je u kolekciju Kingdom Hearts HD 2.5 Remix, donoseći dodatni sadržaj i poboljšanu grafiku.
I sami igrači/ice su bili podijeljeni što se tiče interpretiranja same igre. Jedni su je odmah zavoljeli zbog maštovite ideje, svih svojih dragih FF likova i Disney svjetova koji su ih vraćali u djetinjstvo, a pogotovo zbog uzbudljivog gameplaya i načina borbe. Neki su se ipak žalili kako ta dva svijeta ipak nisu dovoljno kompatibilna, te da igra, da nema snagu dva IP-a ne bi prošla tako dobro. Što je, možda, i točno, no ne mora značiti da nas nije dočekala sjajno ispolirana igra puna slojevitosti u borbi koja, ipak, ima tu privlačnost da igraš sa glavnim likom kome su u pratnji ultra poznati Šiljo i Paško. A i Miki Maus se tu negdje skriva. A protivnici su vam razni zlikovci iz Disneyevih crtića. Pa kako ne bi svatko sa srcem malo isprobao igru? Kad se Kingdom Hearts shvati i malo više igra – kraljevstvo srca i cijela ta koncepcija ne bi ni postojala bez ta dva (tj. više) svjetova. FFF (Final Fantasy fanovi) su se ujedno i žalili što su se FF mitovi spajali sa ”nezrelim Disneyevim svijetom ” što opet nije točno, pogotovo u ovom nastavku gdje se vidi velika ozbiljnost i dubina Disneyevih priča koje su fantastično spojene sa Squareovim svijetom. Sve u svemu, odlična ideja, znanje tih dvaju tvrtki kako komercijalno uspjeti, te prekrasan i dubok scenarij u skladu s ostalim RPG naslovima učinio je ovu igru naslovom koji je poznat cijelom gamerskom svijetu i koji je igran od igrača svih broja godina te se oko toga više nema što raspravljati.
Kingdom Hearts II nastavlja priču o mladom junaku Sori, koji uz pomoć Donalda Ducka(Paška) i Goofyja (Šilje) istražuje različite svjetove temeljene na Disneyjevim i Squareovim univerzumima. Nakon događaja iz prethodnih igara, Sora se budi iz sna i suočava s novom prijetnjom – tajanstvenom organizacijom pod nazivom Organization XIII. Cilj igre je zaštititi svjetove od Heartlessa i Nobodiesa (što su heartlessi samo nam ime objašnjava, a dodatne detalje ćete lako saznati) dok Sora traži svoje prijatelje, Riku i Kairi.
Tijekom njihove avanture trio posjećuje sve Disneyeve svjetove te uz pomoć Sorinog / Roxasovog keybladea, zaključavaju različita vrata kroz koja su heartlessi prolazili. Na putu da zaključaju sva vrata stoje različiti negativci iz Disney svjetova te poneki iz FF svijeta, ali svi su pod vodstvom Maleficent (vještica/čarobnica iz ” Trnoružice”). Maleficent pokušava naći i zarobiti sve ”Princeze Srca” čijim okupljanjem će joj se otvoriti put do Kraljevstva Srca što je za nju način da se domogne neograničene moći s kojom će zavladati svim svjetovima.
Puno kompliciranija priča nego u prvom djelu lagano dobiva svoj zamah, te iako je bila kritizirana zbog komplikacija i malo zbunjujućih dijelova, to je bilo ništa naspram međunastavaka i spin- offova koji su se događali kasnije. Neki, kao ja, smatraju ovo zadnjim dosta jasnim i dosta izoliranim nastavkom za koji ne treba puno više razumijevanja proširenih priča iz drugih nastavaka. Može se uživati u igri, kako priči tako i u njenim svjetovima i može se spojiti logika i narativni slijed prve i druge igre. Dalje ovisi o tome koliko vas je igra zaintrigirala i koliko volite ovakav stil priča i zapleta.
”Axel: Well… that’s what happens when you put your entire being into an attack. Not that nobodies actually HAVE beings, right? ”
U tim svjetovima u početnoj sagi igre glavni će vam neprijatelji biti Maleficent (koja je ponovno uskrsnula) te njezin podanik Pete, koji će svim Disney fanovima biti odmah poznat, jedan od vječnih negativaca u starijim crtićima, koji ovdje ima ulogu koju smo viđali u nekim drugim serijama ili crtanim filmovima – ulogu lika koji se zna boriti, ali se praktički nikad ne bori do kraja, ima svoje prste u svemu lošem u svakom svijetu i pušta na vas različite rijetke oblike Heartlessa na kraju svakog svijeta u nadi da će vas takvi protivnici zaustaviti. Iskreno, kroz igru ima par dobrih pokušaja, možda me jedanput i namučio, ali kad tad ćete ga zavoljeti ponajviše zbog posebne avanture u Timeless Riveru.
THE TIMELESS RIVER I DRUGE LJEPOTE
Timeless River je najzanimljiviji svijet kojeg su svi sa nestrpljenjem očekivali, budući da se odvija u crno-bijelom okolišu i prati priču prvog Disneyevog crtića Steamboat Willie (1928), te pojedine dijelove Gulliver Mickey crtića napravljenog i prikazanog 6 godina poslije toga. Drugi novi svijet u ovom nastavku je postao pravi mali komercijalni hit veći od igre same – Port Royal, lokacija iz filma ”Pirati iz Kariba ” (2003). Kao i svi ostali novi svjetovi i ovaj je po nečemu poseban a to su likovi u tom svijetu koji stilom i grafikom nikako ne upadaju u dizajn svih ostalih svjetova u igri, likovi su ozbiljniji, najsličniji ljudima, kao da ste baš u nekoj igraćoj verziji filma. Glasovi glumaca, iako ne originalni, jako su uvjerljivi tako da nećete primijetiti nedostatak izvornih glumaca koji posuđuju glas likovima iz Port Royala.
Inače, svijet koji je najviše iznenadio KH fanove je baziran na Tron filmu, jer ovaj svijet nitko nije očekivao niti se najavljivao, a igranje u njemu je čudno i zabavno, bazira se na tome da se nalazite u kompjuterskoj bazi podataka tako da su mini-igre, samo kretanje u tom svijetu, muzika, te atmosfera prilagođeni Tronovom svijetu. Najočitije će to biti kod Male Sirene i njezine Atlantice, gdje ćete morati cijelo vrijeme upravljati sa Sorom pod morem, što automatski znači sporo kretanje te vertikalno i horizontalno gibanje. Taj svijet će vam uglavnom pružati dosta Parappa The Rapper stil igre u kojima će biti najvažniji ritam, sluh i sposobnosti koje ste osvajali u drugim svjetovima s kojima ovdje otvarate novi dio priče.
Dance water dance
Iako po načinu igre KH2 se dosta odmakao od nekog iskonskog RPG-a i velike kompliciranosti, ipak je uspio zadržati u nazivu žanra igre kojeg spada ta tri važna slova. Najvažnija stvar kod RPG igara je mogućnost razvoja likova, dobivanja novih magija i na neki način sazrijevanje vašeg igrača. Neki to smatraju samo jednim od RPG elemenata dok ja to uvijek već volim uvrštavati kao neki mali RPG ogranak kojemu fali još samo malo da postane RPG. I to smo i dobili, izvrsnu avanturističku RPG igru u kojoj mijenjate oružja, tim koji vodite (tako da zamjenjujete Šilju ili Paška sa glavnim likom iz svijeta u kojem ste trenutno), skupljate iteme koje dobivate uništavanjem protivnika ili u škrinjama te naravno, daljnjim borbama i pobjedama unaprjeđujte svoj level koji što je viši to veći HP i MP kapacitet imate i samim time ste automatski jači.
Određene summone i forme ćete moći koristiti tek nakon što vaši likovi dosegnu određeni level, a za summone će vam još naravno biti potrebno da pređete neku misiju u nekom svijetu gdje se taj lik iz Disneya koji će vam biti summon nalazi. S obzirom na prvu igru, u ”dvojci” ćete duplo duže moći koristiti summone, koji imaju više napada i novih formi. Govorim zapravo o najzanimljivijem summonu s tim mogućnostima – Genieu iz Aladdina, kojega ćete najviše puta birati kao pomoć, a ostala trojica (Chicken Little, Stitch, Petar Pan) će vam poslužiti nešto rjeđe.
DON´T MESS WITH STREET RATS
Kingdom Hearts 2 je, kao što se barem malo vidi kroz ovu retrospektivu koja je kombinacija moje stare recenzije igre i nekih malo novijih uvida sa odmakom većim od 15 godina, jedna od igara koja predstavlja čaroban, tajanstven, kompliciran, ali jako privlačan svijet. Privlačan je, rekli bi skeptici, zbog svih Disneyevih likova i pojavljivanja Clouda, Squalla i ostale Square Enix ekipe. Uvijek uz svu tu šminku, treba imati i samu igru – grafiku, igrivost, koherentnost, jednostavnost te dubinu u priči koju nalazite samo ako je tražite. A ako ste osnovnoškolac koji želi uživati u borbama, grafici i lokacijama iz njegovih najdražih crtanih filmova, opet ćete naći svoje mjesto u Kraljevstvu Srca i biti zadovoljni. Ako želite proživjeti uspomene igranja Final Fantasy igara, pogotovo sedmog i osmog nastavka, ali nemate vremena za proživljavati sve što se proživiti može u Kraljevstvu Srca – opet ćete biti zadovoljni. Ako želite duboku priču, solidne RPG elemente, opet vas Kraljevstvo srca spremno čeka. Sve je ozbiljno u svojoj neozbiljnosti, neozbiljno u svojoj ozbiljnosti. Zavisi kako gledamo. Sve je ušminkano, komercijalno, za svrhom propagande Disneyevih i Squareovih proizvoda i opet, ponavljam, jako jako dobro izvedeno.
Borba, priča, likovi i svjetovi u Kingdom Hearts 2 veliki su napredak naspram prethodnika. Igra nam otvara teme vezane ne samo uz prijateljstvo, nego filozofska i kulturološka pitanja vezana uz sebstvo, identitet, egzistencijalizam, ljubav. A, ono što je za mnoge najvažnije, donosi nam na području gameplaya jedno sjajno i zabavno RPG iskustvo.