Image Alt

Kuvo TV

Sonyjev Japan Studio je zatvoren zbog nestanka AA tržišta, tvrdi bivši izvršni direktor PlayStationa

Bivši izvršni direktor PlayStationa, Shuhei Yoshida, otkrio je da je jedan od ključnih razloga zašto je zatvoren Sonyjev Japan Studio nestanak tzv. AA tržišta.

Yoshida, koji je dugo godina bio na čelu Worldwide Studiosa, dostujući u podcastu Sacred Symbols+  izjavio je da je jedan od njegovih neuspjeha tijekom mandata bio nedostatak “iznimno uspješnih igara napravljenih u Japanu“.

Yoshida je naglasio da je tržište postalo sve zahtjevnije, tražeći velike AAA naslove, što je Japan Studio teško ispunjavao osim s franšizom Gran Turismo. “Osim Gran Turisma, imali smo mnogo kvalitetnih proizvoda, ali nismo imali mnogo AAA naslova koji bi postigli veliki uspjeh. To je postajalo sve važnije kako su velike igre postajale sve veće – indie igre su popunile prazninu, a AA tržište je, čini se, nestalo“, rekao je Yoshida.

Yoshida je objasnio da je tržište postalo “vrlo teško” za AA igre, a većina naslova koje je potpisivao Japan Studio spadalo je upravo u tu kategoriju. Na primjer, nakon izlaska Gravity Rusha 2, redatelj Keiichiro Toyama pokušao je razviti nove koncepte, ali Sony nije odobrio nijedan od njih, unatoč tome što su bili vrlo zanimljivi. “Sony je tražio AAA naslove, pa smo se jako mučili da pokrenemo nove projekte“, dodao je Yoshida.

Iako je Japan Studio stvorio brojne omiljene franšize među hardcore PlayStation zajednicom, poput Forbidden Sirena, Gravity Rusha i Puppeteera, te igre rijetko su postizale veliki komercijalni uspjeh. To je činjenica koju fanovi često zanemaruju kada pozivaju na ponovno otvaranje studija. Iako je Japan Studio službeno zatvoren 2021. godine, studio Team Asobi ostao je aktivan i prošle je godine izdao hvaljenog Astro Bota.

Unatoč nostalgiji koju mnogi obožavatelji osjećaju prema Japan Studiju, Yoshida ističe da je realnost tržišta bila nemilosrdna. Dok su indie igre preuzele nišu manjih projekata, a AAA igre dominirale glavnim tržištem, AA segment, gdje je Japan Studio bio najjači, jednostavno je nestao. To je dovelo do teške odluke o zatvaranju studija koji je desetljećima bio simbol kreativnosti i inovativnosti u japanskoj gaming industriji.

Iako je Japan Studio dio povijesti, njegovo naslijeđe i dalje živi kroz igre koje je stvorio i kroz timove poput Team Asobija, koji nastavljaju nositi zastavu kreativnog dizajna i inovacija unutar Sonyjevog ekosustava.