Worms Rumble
INFO BOX
- DEVELOPER:Team17
- PUBLISHER: Team17
- PLATFORME: PlayStation 4, PC
- ŽANR: online multiplayer shooter
- DATUM IZLASKA:1. prosinca 2020.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PlayStation 4
Ah, Wormsi. Jedna od igara sa jasnim likovima, banana bombama, simpatičnim glasovima, jednostavnim, a zaraznim gameplayom koji je obilježio generacije i koje se ljudi rado sjećaju, čak iako danas možda više ni ne igraju toliko igre. Team 17 svakako ima jaki i respektabilan IP koji iz godine u godinu malo eksperimentira, donosi nove varijacije istoga gameplaya, nekad sa više, nekad sa manje uspjeha. Iako je održao dobru kvalitetu sa zadnjih par nastavaka, i zadržao veliki broj fanova, unatoč sve jačem online multiplayer igranju i sve većem broju potencijalnih novih fanova, nikako nisu skočili iznad neke prosječne popularnosti. Sve to su, vjerujem, i razlozi za dolazak Worms Rumblea, nastavka koji odskače od provjerene i sigurne forme koju smo poznavali sve ove godine. Unatoč svemu, došao je sigurno u pravo vrijeme, u razdoblju kada je došla nova PlayStation konzola i dolazi kao besplatna PS Plus igra čime se potencijalni broj ljudi koji će je zaigrati iznimno povećava. Hoće li to Team 17 iskoristiti?
Šok je bio kratak, prvenstveno jer ono što me dočekalo je bilo iznimno interesantno i zabavno. Naime, ovo nije standardna Worms igra. Nema mirnog igranja na poteze, nema preglednih arena koje možete uništavati do beskraja, nema velikog broja oružja i itema. Worms Rumble donosi jedan shooter kaos, u kojem je vaš crv stalno u pokretu, skače, traži med kitove, oružja, jetpack, skriva se, i puca po velikom broju drugih igrača koji rade isto. Arene su veće, ali nepreglednije, skučenije u svojoj prostranosti, gledate u mapu koja vam locira neprijatelje, oružja je manje, a municije još manje. A pobjednik/ica je onaj/ona s najviše killova, poprilično jasno i beskrupulozno. Iako nisam fan takvih brzih, stresnih shootera, prvenstveno jer nisam dobar u njima, brzo spawnanje nakon svake smrti, zanimljiva oružja te činjenica da od 28 igrača/ica uvijek bude bar nekoliko onih koji su od vas lošiji i što skoro uvijek postoji šansa da ćete uspjeti zagorčati rudnu nekome tko je u tom trenutku spretniji od vas, ostavlja dojam toga da možete biti bolji. I to se i počelo događati, svakim novim igranjem meča u trajanju od 8 minuta, naučilo bi se nešto novo, vi postajete spretniji, vaš crv level upa i postaje izdržljiviji, otkrivate nova oružja, trikove i tajne zamke po arenama i stvarate svoje strategije. I dalje ostaje preduvjet da volite ovakav tip igara, i možda je on na kraju važniji do toga da volite Wormse jer ipak ne dobivamo igru koju smo očekivali igrati s njima. Zbog toga je ovaj svojevrsni spin-off unatoč tom nesigurnom aspektu zapravo iznimno siguran u svoj uspjeh. Barem u početku.
Problemi koji nadilaze početnih 10tak sati online igranja i level upanja i uređivanja vašeg crva opasno koketiraju sa dugotrajnošću igre. Naime, Rumble zasada ima samo tri arene. Usto, broj oružja nije baš velik, a neka oružja su puno moćnija od drugih pa, kao što sam već naveo, mogu nositi veću ulogu nego samo iskustvo i vještina igrača/ice koji ga se domogne. No, to i čini igru zabavnom, rekli bi neki, a i ja naginjem tom taboru. Ono što ipak nedostaje da se potencijal Wormsa i ovakvoga spin-offa ispuni bio bi mogućnost uništavanja arena što bi omogućilo puno dodatnih stvari za taktiku u igri, od stvaranja svojih područja za skrivanje, do izrade svojevrsnih zamki za protivnike koji ne slute da ih s idućim korakom čeka provalija puna mina. Doduše, nema ni mina..pa ni još ponekog Worms klasika. I, nekako, nabrajanjem ovih stvari dobivamo skup nedostataka koji najviše osjećaju i primjećuju fanovi Worms serijala. Unatoč postojećem šarmu i poznatim oružjima, igra ipak odudara od onoga što mnogi vole i traže od Team 17.
Single play u igri, izuzev tutoriala/vježbanja, ne postoji, a online uz standardan deathmatch imamo i battle royale varijacije u smislu dva načina igranja – last team standing i last worm standing. I oni su iznimno zabavni, fluidni i iskorištavaju multiplayer mogućnosti ovakve igre, a i donose neka oružja koja ne vidite tako lako u deathmatchu. Na početku nedostaje objašnjenje vezano za otrovni plin koji u ovoj battle royale varijaciji služi za sužavanje arene, a i ponekad igra uistinu brzo završi što može odbiti neke u početku. Za ova dva modea preporučljivo je da ipak vaš lik i vaše korištenje raznih oružja jest na većem levelu, jer direktno uskakanje u ova dva modea neće donijeti puno uspjeha, a i biti će previše kaotično. S tehničke strane, nekad se dogodi da igra malo uspori ako se previše toga događa na ekranu, no to se odnosi na PlaySttaion 4 verziju igre. Vjerujem da je na ”petici” ili na PC-u to bolje prošlo. Drugi tehnički problemi iz bete su uklonjeni, ali nema znatnih razlika s obzirom na ono što smo igrali prošloga mjeseca. To ostavlja dojam da igra, barem što se tiče arena i oružja nije dovršena, možda su se žurili da dostignu izlazak PlayStation 5 konzole,no zasigurno nas čekaju novi updatei u bliskoj budućnosti i novi izazovi jer samo po tome što je toliko lako ulaziti u mečeve i što ima igrača/ica u svakom dobu dana, već dovoljno govori da se radi o hitu.
Wormsi trebaju nastaviti sa turn-based gameplayom. No, Rumble je pokazao da Team 17 i njihovi crvi mogu ponuditi još puno toga, a da se ne doima kao čudan eksperiment koji je krenuo krivo. Cross play osigurava da će igra biti napučena neko vrijeme, i da matchmaking neće biti problem, a neće biti ni nedostatka zabave. Worms Rumble bez ikakve zadrške preporučujem apsolutno svima na PlayStation konzolama, prvenstveno jer ne košta ništa, no i za PC gamere/ice ovo bi mogla biti jako isplativa i dobra igra, lišena mikrotransakcija a puna akcije, humora, zanimljivih oružja.